انتقاد تند اطلاعات از مدیران پرسپولیس

کدخبر: ۵۳۶۸۵۱
اقتصادنیوز: روزنامه اطلاعات ازهیات مدیره پرسپولیس انتقاد کرد.
انتقاد تند اطلاعات از مدیران پرسپولیس

به گزارش اقتصادنیوزاین روزنامه نوشت:اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس برای دیدن بازی ایران و انگلستان به قطر سفر کردند.این سفر در حالی انجام شد که بازیکنان پرسپولیس به دلیل اختلاف مالی در پرداخت مطالبات خود از تمرین خودداری کرده بودند و تمرینات این تیم تعطیل شده بود.

در حالت عادی به این وضع می‌گویند بحرانی؛ ولی ظاهراً برای هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس رسیدگی به مشکلات باشگاه اولویت نداشت و سفر قطر مهم تر بود. معمولاً وقتی بازیکنان یک تیم مطرحی مانند پرسپولیس از حضور در جلسات تمرین خودداری می‌کنند، هیأت مدیره جلسه فوری تشکیل می‌دهد تا به این مشکل رسیدگی کند.

اینکه هیأت مدیره باشگاهی برای دیدن مسابقات تیم ملی به کشور دیگر سفر کند دقیقاً چه دستاوردی برای باشگاه دارد؟

آیا نباید به جای هیأت مدیره، سرمربی تیم همراه کادر فنی به این سفر می‌رفتند تا از نزدیک با آخرین تاکتیک‌های فوتبال آشنا و در اردوی تیم ملی هم حاضر شوند و به بازیکنان تیم خود و سایر بازیکنان روحیه بدهند؟

نکته عجیب تر اینکه یکی از اعضای هیأت مدیره که به این سفر رفته، عملاً سمتی در باشگاه نداشته و در همان روزها جانشین وی حکم گرفته است و معلوم نیست حضور این عضو هیأت مدیره در این سفر دقیقاً چه دستاوردی برای باشگاه خواهد داشت؟

دلیل اصلی چنین بی توجهی به وضع باشگاه این است که مدیر عامل و هیأت مدیره طبق یک توافق نا نوشتهُ عملاً تعهدی نسبت به عملکرد خود در باشگاه ندارند و در صورت بروز هر نوع مشکل فنی یا مالی، در بدترین حالت از سمت خود برکنار می‌شوند و هیچوقت پاسخگو نیستند. وقتی بازیکنان یک تیم دست از تمرین می‌کشند یعنی یک مشکل عمده در باشگاه به وجود آمده است و این وظیفه مدیریت باشگاه است که برای رفع مشکل اقدام کند، ولی ظاهراً تماشای مسابقه فوتبالی که هیچ ربطی به باشگاه ندارد و از طریق تلویزیون هم می‌شد آن را نگاه کرد به وضع بحرانی باشگاه اولویت داشته است.

این سفر در حالی انجام شد که یحیی گل محمدی سرمربی تیم هم به دلایلی با حواشی جدی مواجه شده است و امکان تمرکز روی تیم و حضور در تمرینات را نداشت.

تا وقتی مدیریت در دو باشگاه پرسپولیس و استقلال روی همین روال باشد و مدیران و اعضای هیأت مدیره ملزم به پاسخگویی بابت عملکرد خود نباشند، در روی همین پاشنه خواهد چرخید و با جابجایی مدیران فقط اسامی تغییر می‌کند و برآیند همه مدیران یکی خواهد شد.

جالب اینجاست که وزارت ورزش مدعی است که در امور داخلی این دو باشگاه دخالت نمی‌کند؛ در حالی که مدیر عامل و اعضای هیأت مدیره مستقیم و غیر مستقیم توسط همین وزارتخانه انتخاب یا عزل می‌شوند و باید به عنوان مالک این دو تیم بر عملکرد مدیران نظارت داشته باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید