پاسخ تند کی‌روش به کلیزمن/ به عنوان یک آمریکایی-آلمانی ما می‌فهمیم که تو از ما حمایت نمی‌کنی

کدخبر: ۵۳۷۴۴۵
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پاسخ انتقادات کلینزمن را داد.
پاسخ تند کی‌روش به کلیزمن/ به عنوان یک آمریکایی-آلمانی ما می‌فهمیم که تو از ما حمایت نمی‌کنی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، در روزهای گذشته، یورگن کلینزمن در صحبت‌هایی بحث برانگیز عنوان کرد که بازیکنان ایرانی روی داور بازی با ولز تاثیر گذاشتند. او گفت: کارلوس (کی‌روش) واقعاً به خوبی با تیم ملی و فرهنگ ایران سازگار است، او در آمریکای جنوبی با کلمبیا شکست خورد و سپس نتوانست با مصر به جام جهانی صعود کند و درست قبل از جام جهانی با ایران به میدان آمد؛ جایی که قبلا مدت زیادی با این تیم کار کرده بود. این تصادفی نیست، این بخشی از فرهنگ آنهاست. آنها مدام روی گوش داوران خط و و داور چهارم کار کردند و روی قضاوت آنها تاثیر گذاشتند. صحنه‌های زیادی وجود داشت که در تصاویر تلویزیونی ندیدیم. این فرهنگ آنهاست، آنها شما را از بازی خود خارج می‌کنند.

بر همین اساس، کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در جواب بی‌احترامی یورگن کلینزمن به بازیکنان و تیم ملی ایران در صفحه شخصی‌اش نوشت: "یورگن عزیز! تو همیشه من را کارلوس صدا می‌کردی بنابراین فکر می‌کنم بهتر باشد من هم تو را یورگن صدا کنم. حتی با وجود این که من را نمی‌شناسی، شخصیت من را با یک پیش‌داوری زیر سوال بردی."

او ادامه داد: "مهم نیست چقدر به تو بابت آنچه درزمین فوتبال انجام داده‌ای احترام می‌گذارم ولی آن صحبت‌ها درباره فرهنگ ایران، تیم ملی فوتبال ایران و بازیکنانم، مایه شرمساری در فوتبال است. به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، هیچکس نمی‌تواند اتحاد ما را خدشه‌دار کند چرا که این مسائل در سطح ما نیست، حتی اگر هم باشد دوست داریم تو را به عنوان مهمان به کمپ تیم‌های ملی دعوت کنیم؛ با بازیکنان ایران آشنا شوی و از آنها درباره ایران، مردم ایران،‌شاعران و هنرمندان، جبر (ریاضی) و تمام فرهنگ هزاران ساله ایران یاد بگیری و از بازیکنان ما بشنوی که چقدر آنها به فوتبال عشق می‌ورزند."

کی‌روش در ادامه نوشت: " به عنوان یک آمریکایی-آلمانی ما می‌فهمیم که تو از ما حمایت نمی‌کنی و مشکلی هم نداریم و با وجود اظهارات توهین‌آمیز تو در بی.بی.سی که تلاش کردی زحمت، فداکاری و توانمندی ما را زیر سوال ببری، ما به تو قول می‌دهیم که هیچ قضاوتی درباره فرهنگ،‌ ریشه و سابقه تو نداشته باشیم و همیشه از تو در بین خودمان استقبال می‌کنیم."

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پایان نوشت: "در همین حال با تمام تمرکزمان می‌خواهیم تصمیم فیفا را در قبال پست تو به عنوان عضو گروه تحقیقات جام جهانی ببینیم چرا که انتظار داریم تو قبل از اینکه به کمپ ما بیایی، از این سمت استعفا کنی."

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید