ابراهیم رئیسی در نشست خبری با نخست وزیر عراق چه گفت؟

کدخبر: ۵۳۸۰۴۰
رئیس‌جمهور کشورمان با اشاره به دیدگاه‌های مشترک ایران و عراق در مسائل منطقه ای و بین المللی گفت: گفتگو های بین هیأت عراقی و ایرانی در حل و فصل مسائل فی ما بین تاثیرگذار است.
 ابراهیم رئیسی در نشست خبری با نخست وزیر عراق چه گفت؟

به گزارش اقتصادنیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز یکشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق، ضمن ابراز خرسندی از سفر وی به ایران، گفت: روابط ایران و عراق روابط معمولی نیست. روابط دو کشور ریشه در اعتقادات و باورهای دو ملت دارد و اوج این روابط را می‌توان در مراسم اربعین مشاهده کرد که چگونه مسلمانان از سراسر جهان شرکت می‌کنند و دولت و ملت عراق بهترین میزبانی را از زائرین ابا عبدالله الحسین دارند که جا دارد از دولت و ملت عراق بابت این میزبانی تشکر کنیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: دولت عراق در آغاز کار خود است که جا دارد به آنها تبریک بگوییم و امیدواریم در این دوره جدید همکاری‌ها بین ایران و عراق گسترش پیدا کند. البته ما در حوزه‌های تجاری، فرهنگی، ترانزیت، علم و فناوری و مبارزه با تروریسم همکاری‌هایی داریم و امیدواریم که این همکاری‌ها در دوره جدید ارتقا پیدا کند.

بنابر گزارش مهر، وی افزود: از نظر ما و دولت عراق امنیت و صلح و ثبات در منطقه بسیار اهمیت دارد و لذا مبارزه با مواد مخدر، تروریسم و جرایم سازمان یافته جزو توافقات و مشترکات بین دو طرف است.

رئیسی با تاکید بر اینکه امنیت و صلح و ثبات در منطقه تنها توسط دولت‌ها و ملت‌های منطقه قابل تحقق است، خاطرنشان کرد: حضور بیگانگان در منطقه امنیت ساز نیست و تنها مشکل آفرین است. همانگونه که حضور آمریکایی‌ها در افغانستان و دیگر منطق دنیا امنیت ایجاد نکرد در عراق نیز این حضور نمی‌تواند امنیت ایجاد کند و خروج آنها از منطقه ما بسیار مهم است.

رئیس جمهور گفت: حضور نخست وزیر عراق در ایران می‌تواند گام بلندی در ارتقای روابط دو کشور باشد و مسائل تجاری، صادرات گاز و برق، موضوع مهم مذاکرات ماست که بدون تردید این سفر و گفتگو میان دو طرف می‌تواند در پیشبرد روابط دو کشور بسیار مؤثر باشد.

وی گفتگو و رایزنی پیرامون مسائل پولی و بانکی و صادرات نفت و گاز از محورهای دیدار خود با طرف عراقی نام برد و اظهارداشت: این سفر و گفتگو های بین هیأت عراقی و ایرانی در حل و فصل مسائل فی ما بین تاکثیرگذار است.

رئیسی افزود: دیدگاه‌های مشترکی در روابط دو جانبه، منطقه‌ای و بین المللی داریم و این حسن روابط دو جانبه به ارتقای روابط می‌انجامد. امید است در این سفر گام‌های ماندگاری برداشته شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید