امیرعبداللهیان:

علیرغم تحریم ها برترین امکانات دفاعی و سلاح ها را در اختیار داریم

کدخبر: ۵۳۹۸۹۲
وزیر امور خارجه با اشاره به تحریم‌های طولانی علیه کشورمان در ادامه گفت: دشمنان در تحریم‌های بیش از 40 سال گذشته در درجه اول تحریم‌ها را اعمال کردند برای اینکه توان دفاعی ما تقویت نشود اما دقیقا در همان نقطه‌ جمهوری اسلامی بالاترین دستاوردها را توانست به دست بیاورد.
علیرغم تحریم ها برترین امکانات دفاعی و سلاح ها را در اختیار داریم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، وزیر خارجه کشورمان در ادامه برنامه های حضورش در سارایوو با ایرانیان مقیم این کشور دیدار و در جمع آنها سخنرانی کرد.

حسین امیرعبداللهیان بامداد سه شنبه وارد سارایوو شد و امروز دیدارها و برنامه های متعددی با مقامات این کشور داشت، و در جمع ایرانیان مقیم بوسنی حاضر شد.

وزیر خارجه کشورمان در این نشست با ابراز خوشحالی از حضور در جمع ایرانیان مقیم بوسنی و هرزگوین و با تشکر از عملکرد سفیر پیشین ایران در این کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران در حوزه رشد، توسعه و پیشرفت کشور متمرکز بر توسعه پایدار اقتصادی است؛ این دقیقاهمان نقطه ای است که بیشترین تلاش را باید برایش به عمل بیاوریم.

وی با اشاره به تحریم‌های طولانی علیه کشورمان در ادامه گفت: دشمنان در تحریم‌های بیش از 40 سال گذشته در درجه اول تحریم‌ها را اعمال کردند برای اینکه توان دفاعی ما تقویت نشود اما دقیقا در همان نقطه‌ جمهوری اسلامی بالاترین دستاوردها را توانست به دست بیاورد.

وی ادامه داد: امروز ما در عرصه دفاع از تمامیت ارضی و استقلال کشور از برترین امکانات و سلاح‌ها برخوردار هستیم در حالی که در سخت ترین تحریم ها هستیم.

امیرعبداللهیان در ادامه گفت: دشمن به دنبال این بود که حوزه هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران از مدار خارج شود اما در این حوزه نیز شاهد هستید که بیشترین دستاورد ما هم در حوزه فعالیت هسته‌ای صلح آمیز است شاید هنوز هم کمتر نسبت به آثار اقدامات در حوزه هسته‌ای سخن گفته شده و دستاوردها کمتر برای افکار عمومی ارائه شده اما امروز ما در این دانش آنقدر پیشرفت کرده‌ایم که در حوزه پزشکی از جمله در زمینه مهار سرطان نه تنها تولید کننده بزرگ دارو هستیم بلکه جزو صادرکنندگان دارو در این زمینه و سایر بیماری‌های خاص هستیم.

امیرعبداللهیان با اشاره به این‌ که‌ یکی از اقداماتی که در این سال ها دشمن بر آن متمرکز شده این است که اقتصاد جمهوری اسلامی ایران را فلج کند ، گفت: دولت آقای رئیسی تمرکز بر اجرای برنامه توسعه پایدار اقتصادی دارد. به موازات این ما در وزارت امور خارجه موظف هستیم که برای لغو تحریم ها از طریق مذاکره با طرف‌های مقابل اقدام کنیم.

وی تاکید کرد: ما نه میز مذاکره را ترک خواهیم کرد و نه در میز مذاکره حاضریم که یک امتیاز بگیریم و ده امتیاز بدهیم.

وزیر خارجه در ادامه خاطرنشان کرد: در اغتشاشات اخیر یکی از اهدافی که طرف‌های خارجی دنبال می‌کردند اغتشاشاتی که به واقع از ان با لطف خدا، بصیرت مردم و با هدایت مقام معظم رهبری به خوبی از آن عبور کردیم ؛ آن چه که باقی مانده تصاویر جعلی، ساختگی و بزرگنمایی شده در برخی رسانه های فارسی زبان ضد انقلاب است رسانه هایی که در دوره اغتشاش تحریک و تشویق به خشونت و ترور کردند اما کشور از این مرحله هم به خوبی عبور کرد اما آنها تلاش خود را برای تشدید ایران هراسی و امنیتی سازی جمهوری اسلامی ایران همچنان ادامه می‌دهند اما تردید نکنید در این موضوع هم ناکام خواهند ماند و ایران و ایرانی همیشه افتخار آفرین است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید