سرخط مهمترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر؛

تندروها به دنبال گشت ارشاد جدید /خاتمی بیانیه داد، کیهان عصبانی شد

کدخبر: ۵۳۹۹۳۵
اقتصادنیوز در گزارش زیر مروری بر مهم ترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر کرده است.
تندروها به دنبال گشت ارشاد جدید /خاتمی بیانیه داد، کیهان عصبانی شد

به گزارش اقتصادنیوز، روز گذشته دنیای سیاست روز شلوغی را پشت سر گذاشت، از یک سمت وزیر بهداشت که برای پاسخ به سوال نمایندگان به مجلس رفته بود، چهارمین کارت زرد پارلمانی ها به دولت را از آن خود کرد و از سوی دیگر، سید محمد خاتمی به مناسبت روز دانشجو به مسئولان هشدار داد. ادعای جدید اوکراین علیه ایران و تهدید زنان توسط تندروها از دیگر خبرهای مهم 24 ساعت اخیر بود که در  این «بسته خبری اقتصادنیوز» به آنان اشاره شده است. 

خاتمی هشدار داد، کیهان عصبانی شد

روز گذشته، حجت السلام و المسلمین سیدمحمدخاتمی با صدور پیامی به مناسبت روز دانشجو، با اظهار تأسف از درد و داغ حاصل از خون‌های ریخته شده و آسیب‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی وارد بر جامعه و بازداشت‌های گسترده دانشجویان و ایجاد محدودیت برای دانشگاه حضور و ابراز وجود دانشجویان جای خوشوقتی دانست.

او همچنین به مسئولان توصیه کرد که این حضور را قدر بدانند و بجای برخورد ناروا با آن، دست یاری به سوی آنان دراز کنند و با کمک آنان وجوه ناصواب حکمرانی را بدرستی بشناسند و پیش از آنکه دیر شود به سوی حکمرانی خوب حرکت کنند.

بیانیه خاتمی اما به مذاق روزنامه کیهان خوش نیامد. این روزنامه در واکنش به بیانیه اخیر سید محمد خاتمی نوشت:« رئیس ‌دولت اصلاحات که سیاست‌ورزی او در سال‌های اخیر به موج‌سواری بر فتنه‌ها و توطئه‌های براندازانه خلاصه شده در بیانیه‌ای از حضور دانشجویان در اغتشاشات اخیر ابراز خرسندی کرده است.»

در اکوایران ببینید : گردوخاک زاکانی در دانشگاه شریف

تندروها تهدید کردند

بیش از 70 روز از است که شروع اعتراضات و ناآرامی ها در سراسر کشور می گذرد. در این میان، برخی از تندورها که در روزهای اخیر اظهاراتشان همانند بنزین روی آتش بوده است، بار دیگر به میدان آمدند و معترضان را تهدید کردند. 

آنچنان که حسین جلالی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که درباره اتفاقات اخیر و عدم ارائه خدمات به خانم های کم حجاب گفت:«  وقتی ناآرامی‌ها زیاد می‌شود اراذل و اوباش افزایش پیدا می‌کنند، در جاده می‌ریزند و بی‌حجابی زیاد می‌شود در نتیجه وقتی ناآرامی‌های تمام شود این موارد هم تمام می‌شوند. همه این موارد یکی دو هفته دیگر جمع می‌شوند منظور این است که روسری‌ها به سر زنان برمی‌گردد

جلالی در توضیح اینکه منظور از تغییر روش دعوت به حجاب چیست؟ تصریح کرد:« منظور از تغییر روش این است که امکان دارد در قالب تذکری از طریق پیامک به افراد بی‌حجاب اعلام شود که شما حجاب رعایت نکردید و سعی کنید به قانون احترام بگذارید. بعد از تذکر، وارد مرحله اخطار می‌شویم بعد هشدار و در مرحله سوم ممکن است حساب بانکی فرد بی‌حجاب مسدود شود.»

علی اکبر رائفی پور هم در توئیتی نوشت:« هرکسی بود تا الان فهمیده بود هروقت سوژه کم میاد دوباره فراخوان میدن برای پروژه کشته سازی اگر از جونتون سیر شدید به اعتراضات خیابانی بپیوندید مخصوصا اگر چهره زیبایی دارید!»  با این حال، توئیتر پس از گزارش کاربران، سه اکانت علی اکبر رائفی‌پور را معلق کرد.

خشم شهردار تهران از دانشجویان

از سوی دیگر، حضور علیرضا زاکانی در دانشگاه شریف با حواشی زیادی رو به رو شد. علیرضا زاکانی زمانی که درمورد اقدامات خود در زمان نمایندگی در خصوص مبارزه با فساد صحبت می کرد، با واکنش برخی دانشجویان مواجه شد و با عصبانیت به آنها پاسخ داد که «آنقدر غیرت داشتم بروم دادگاه؛ شما حاضرید یک سیلی بخورید؟ » پاسخ دانشجویان به این اظهارات اما زاکانی را خشمگین تر کرد.

او همچنین خطاب به دانشجویان گفت:« من فاسدم؟، مرد حسابی، حرف‌های دلت را در اینترنت خواندی و اینجا تکرار می‌کنی؟ قصه تعریف می‌کنید برای کسی که با واقعیت‌ها طرف است و به جنگ مفسدین رفته؟»

چهارمین کارت زرد مجلس به دولت

گرفتن کارت زرد وزیر بهداشت از بهارستانی ها و امضای طرح استیضاح عین اللهی، دستور مهم ابراهیم رئیسی درباره حقوق ها، اطلاعیه مهم وزارت اطلاعات درباره متلاشی شدن چند هسته‌ی عملیاتی وابسته به گروهک تروریستی منافقین، اوکراین درباره همکاری نظامی ایران و روسیه و افشاگری پزشکیان علیه نمایندگان مجلس یازدهم از دیگر خبرهای مهم بود. 

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید