مردم از تیم تکراری و افتخار به نتایج ضعیف خسته اند/ فوتبال ملی ایران نیاز به یک پوست‌اندازی اساسی دارد

کدخبر: ۵۴۰۵۶۴
بسیار روشن است که فوتبال ملی ایران نیاز به یک پوست‌اندازی اساسی دارد. اگرچه چند دهه قهرمان نشدن در آسیا باعث شده همه تلاش و تمرکز اهالی فوتبال روی موفقیت در جام ملت‌های ۲۰۲۳ باشد، اما باور کنید ارزشش را دارد این مسابقات را قربانی تغییر نسل بزرگ در فوتبال ایران کنیم
مردم از تیم تکراری و افتخار به نتایج ضعیف خسته اند/ فوتبال ملی ایران نیاز به یک پوست‌اندازی اساسی دارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دنیای اقتصاد، فقط بحث حذف نبود، حتی شکست سنگین برابر انگلستان و باخت به آمریکا هم نبود، خدشه‌دار شدن روز تاریخی هشتم آذر در تقویم ایرانیان را هم بگذارید کنار. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات تیم ملی در جام‌جهانی ۲۰۲۲، پیر بودن این تیم بود. بی‌جهت نیست که تیم ملی در بازی سوم مرحله گروهی برابر آمریکا آن‌طور تحلیل رفت و مخصوصا در نیمه اول نمایش فاجعه‌باری ارائه کرد. میانگین سنی شاگردان کی‌روش نسبت به ایالات‌متحده تقریبا چهار سال بالاتر بود و این تفاوت بعد از دو بازی سنگین به وضوح خود را نشان داد. تیم ایران خوش‌اقبال بود که چندین موقعیت آمریکا به گل تبدیل نشد و نیز گل دوم آنها هم در آفساید میلی‌متری رقم خورد. به علاوه کی‌روش باید خوشحال باشد که پولیسیچ، بهترین بازیکن آمریکا بعد از گلش نتوانست به بازی ادامه بدهد. اینها «سرکوفت» نیست، مرور حقایق است برای پند گرفتن و بهتر شدن. فوتبال ایران برای ترقی باید تغییر نگرش اساسی داشته باشد و بیش از هر چیز دیگری رو به جوان‌گرایی بیاورد.

می‌دانید که ایران صاحب مسن‌ترین تیم جام‌جهانی ۲۰۲۲ بود. این تیم یک رکورد دیگر هم داشت؛ اینکه در قیاس با ۳۱ تیم دیگر با کمترین تغییر ممکن نسبت به جام‌جهانی قبلی در مسابقات حضور یافت. نمود بارز این شباهت، در مقایسه ترکیب اصلی تیم ملی در بازی با آمریکا با ترکیب این تیم برابر پرتغال در جام‌جهانی ۲۰۱۸ خودش را نشان داد. جالب است که شما در فاصله چهار سال و نیم، هشت بازیکن مشترک در ارنج اصلی ایران برای سومین بازی مرحله گروهی می‌بینید. علیرضا بیرانوند، مجید حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، رامین رضاییان، سعید عزت‌اللهی، احسان حاج‌صفی، سردار آزمون و مهدی طارمی هشت بازیکنی بودند که هم در ارنج اولیه بازی با پرتغال قرار گرفتند و هم در ترکیب اصلی مسابقه با آمریکا به میدان رفتند.

مهاجرانی: زنان سینماگری که بالای60 سال دارند اگر حجابشان را بردارند، تبلیغ حجاب کرده اند! /چه پشتوانه نظری و شرعی برای حجاب اجباری داریم؟

این باورنکردنی است و البته سرمربی تیم ملی هم همان آدم چهار سال پیش بود. حتی مارکار آقاجانیان را هم آوردند تا دکور کلی همان باشد، اما نتیجه حتی ضعیف‌تر هم شد. به یاد داشته باشید علیرضا جهانبخش از بازی با آمریکا محروم بود و امید ابراهیمی و وحید امیری هم مصدومیت داشتند؛ اولی که اصلا به جام‌جهانی نرسید و دومی هم گویا شرایط مطلوب نداشت. در غیر این صورت بعید نبود کی‌روش بزرگ‌ترین خرگوش دنیا را از کلاهش در بیاورد و هر یازده بازیکن ۲۰۱۸ را در ۲۰۲۲ بازی بدهد!

بسیار روشن است که فوتبال ملی ایران نیاز به یک پوست‌اندازی اساسی دارد. اگرچه چند دهه قهرمان نشدن در آسیا باعث شده همه تلاش و تمرکز اهالی فوتبال روی موفقیت در جام ملت‌های ۲۰۲۳ باشد، اما باور کنید ارزشش را دارد این مسابقات را قربانی تغییر نسل بزرگ در فوتبال ایران کنیم. مردم خسته‌اند از این تیم تکراری، مربی تکراری، نتایج تکراری و افتخار تکراری به نتایج ضعیف. هواداران فوتبال خواهان تغییر نسل هستند؛ دگرگونی بازیکنانی که بعضا هم از نظر فنی به پایان خط رسیده‌اند و هم از نظر رفتاری جایی برای دفاع ندارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید