کمک های نظامی جدید سوئد به اوکراین

کدخبر: ۵۴۱۰۴۴
جانسون در دیدار با «اولکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین در شهر اودسا با اعلام این بسته نظامی جدید گفت: اوکراین یکی از اولویت‌های سوئد است.
کمک های نظامی جدید سوئد به اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «پال جانسون» وزیر دفاع سوئد گفت که استکهلم کمک‌های نظامی جدیدی در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.

تارنمای «کی‌یف ایندیپندنت» بامداد دوشنبه نوشت، جانسون در دیدار با «اولکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین در شهر اودسا با اعلام این بسته نظامی جدید گفت: اوکراین یکی از اولویت‌های سوئد است.

وی افزود: ما شاهدیم که روسیه همواره حقوق بشر را نقض کرده و به مدارس، دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها حمله می‌کند.

این بسته نظامی جدید شامل سامانه‌های ضدهوایی، مهمات و یک بسته کمکی ویژه دیگری است تا اوکراین بتواند در زمستان دوام بیاورد.

سوئد در اواسط ماه نوامبر گفته بود که یک بسته نظامی به ارزش ۲۸۷ میلیون دلار به اوکراین کمک خواهد کرد. سوئد تاکنون هشت بسته کمک نظامی به اوکراین ارائه کرده است.

سوئد در ماه فوریه (بهمن ۱۴۰۰) اعلام کرد که تجهیزات نظامی از جمله ۵ هزار تسلیحات ضد تانک، کلاه ایمنی و جلیقه ضد گلوله برای اوکراین ارسال می‌کند و در ماه مارس (اسفند ۱۴۰۰) نیز خبر از ارسال ۵ هزار تسلیحات ضد تانک دیگر داد.

مگدالنا اندرسون نخست وزیر سوئد اوایل شهریور وعده داد بسته کمکی جدید شامل کمک‌های نظامی به ارزش ۵۰۰ میلیون کرون سوئد (۴۶.۸ میلیون دلار) و همچنین همین میزان کمک برای بازسازی به اوکراین ارسال کند.

جنگ در اوکراین، سوئد و فنلاند را به تکاپو انداخته تا برای پیوستن به ناتو درخواست دهند؛ درخواستی که با مخالفت اولیه آنکارا مواجه شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید