یک روحانی به 12 سال حبس و زندان می رود

کدخبر: ۵۴۱۶۹۹
رای قطعی دادگاه محمد زارع فومنی مدیرمسئول روزنامه صدای اصلاحات که مهرماه بازداشت شده بود، از دادگاه ویژه روحانیت صادر شد.
یک روحانی به 12 سال حبس و زندان می رود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، رأی قطعی دادگاه محمد زارع فومنی مدیرمسئول روزنامه «صدای اصلاحات» که مهرماه بازداشت شده بود، از سوی دادگاه ویژه روحانیت صادر شد.

امیرحسین زارع فومنی اتهامات منتسب به پدرش را نشر اکاذیب علیه مسئولان نظام جمهوری اسلامی به قصد تشویش اذهان عمومی از طریق سامانه رایانه‌ای، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، اقوا و تحریک مردم به اغتشاش به قصد برهم زدن امنیت کشور عنوان کرد.

وی افزود: حکم صادر شده از شعبه دو دادگاه تجدید نظر به شرح ذیل می‌باشد: برای اتهام ردیف اول ایشان دوسال حبس و ۱۵۰ میلیون ریال جزای نقدی، برای اتهام ردیف دوم به تحمل ۵ سال حبس تعزیری، برای اتهام ردیف سوم ۵ سال حبس تعزیری که جمعا به ۱۲ سال حبس قطعی محکوم گردید.

در ادامه این حکم آمده که در جهت جلوگیری از ادامه فعالیت‌های مجرمانه، متهم باید دوسال از حبس خود را در زندان کرمان تحمل نماید.

امیرحسین زارع فومنی گفت: حکم بدوی پدرش توسط شعبه دوم دادگاه ویژه روحانیت ۱۵ روز پیش صادر شده بود که پس از اعتراض آقای فومنی، پرونده به شعبه ۲ دادگاه تجدیدنظر ویژه روحانیت ارسال شد و پس از بررسی همان حکم دادگاه بدوی تایید شد.

وی گفت: در حال حاضر پدرم در بند ویژه روحانیت زندان اوین است. همچنین پرونده قبلی ایشان با ۷ اتهام امنیتی در تاریخ ۲۷ آذر ماه جاری در شعبه دوم دادگاه رسیدگی می‌شود. ضمنا قرار است پرونده ۱۲ شکایت هیئت نظارت بر مطبوعات از روزنامه صدای اصلاحات به مدیر مسئولی محمد زارع فومنی در تاریخ ۵ دی ماه سال جاری در شعبه ۲ دادگاه ویژه روحانیت برگزار شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید