زمزمه‌هایی از جنگ هسته‌ای/ پوتین آماده شخم‌زدن آمریکا و بریتانیاست!

کدخبر: ۵۴۲۰۵۲
این زمستان تنها یک تغییر فصل نیست؛ سرما از مدت ها قبل روابط روسیه و کشورهای غربی را به حالت انجماد برده و درجه تنش را تا حدی افزایش داده که جرقه ای کوچک می تواند جنگ فاجعه باری را به طرفین تحمیل کند.
زمزمه‌هایی از جنگ هسته‌ای/ پوتین آماده شخم‌زدن آمریکا و بریتانیاست!
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین،  ۹ ماه از جنگ اوکراین سپری می شود و در حالی که حدود سه ماه به آغاز اولین سالگرد آن باقی مانده معادلات با شروع فصل سرما وارد فاز حساسی شده و عدم دورنمای توافق برای حل بحران بر وخاومت اوضاع افزوده است. در این بین تحرکات نظامی اخیر کشورهای غربی و روسیه قابل توجه است. در روزهای اخیر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به دو هواپیمای Tu-۹۵MS - معروف به Bears - دستور داد تا برای نمایش قدرت آتش بر فراز دریای ژاپن به آسمان بروند. به گزارش رسانه های انگلیس، ویدئوی دو بمب افکن اتمی در آسمان با همراهی اسکورت های Su-۳۰SM و Su-۳۵S نیز مشاهده شد. ناوگان Tu-۹۵ بخشی جدایی ناپذیر از تسلیحات هسته ای کرملین است - اما این هواپیماها همچنین برای پرتاب موشک های ویرانگر غیر اتمی که باعث تخریب در مقیاس بزرگ در اوکراین می شود، استفاده شده است.

اخیرا نیز دو ناوگان در پایگاه هوایی انگلس-۲، در نزدیکی ساراتوف، در یک حمله پهپاد اوکراینی آسیب دیدند که دو سرباز در این حمله زخمی شدند. در پی این حمله، حداقل شش بمب افکن استراتژیک از پایگاه انگلس به مقصد نامعلومی منتقل شدند. این امر پس از آن صورت می گیرد که پوتین روز سه شنبه سه هواپیمای جنگی روسی میگ-۳۱ را که برای حمل موشک های مافوق صوت مرگبار هسته ای کینژال طراحی شده بودند به بلاروس فرستاد. موشک‌های کینژال بردی دارند که به آنها اجازه می‌دهد از فضای هوایی بلاروس به بریتانیا حمله کنند. کینژال ۲۴ فوتی می تواند کلاهک های متعارف یا هسته ای حمل کند. روسیه مدعی است که مورد مشابهی از این موشک در کشورهای غربی وجود ندارد. مافوق صوت کینژال بردی معادل ۱۲۵۰ مایل دارد و نسخه معمولی آن برای اولین بار در ماه مارس علیه اوکراین به کار گرفته شد.

این تحولات در حالی رخ می دهد که پوتین بار دیگر کشورهای غربی را به حمله اتمی تهدید کرد. او گفت که روسیه می تواند دکترین نظامی خود را با معرفی امکان یک حمله پیشگیرانه برای خلع سلاح کردن دشمن اصلاح کند.

غرب در تدارک جنگ؛ پوتین آماده شخم‌زدن آمریکا و بریتانیاست!

 

بنابر فیلم ها و تصاویر منتشر شده، موشک غول پیکر یارس، که قابلیت هدف قرار دادن بریتانیا و ایالات متحده را دارد، در مکانی نزدیک به مسکو بارگیری می شود. موشک بالستیک قاره پیما دارای برد ۷۵۰۰ مایلی است و زمانی که دارای سلاح هسته ای باشد، طبق گزارش ها ۱۲ برابر مخرب تر از بمب اتمی پرتاب شده در هیروشیما است. این موشک در یک سکوی پرتاب با استفاده از یک واحد حمل و نقل و بارگیری ویژه نصب شده است - اما هیچ نشانه ای از دستوری برای پرتاب قریب الوقوع وجود ندارد.

پوتین در اواخر اکتبر در حال نظارت بر پرتاب یک موشک هسته ای مشابه یارس در حمله ساختگی به غرب در میان تنش بالا در جنگ با اوکراین دیده شد. گزارش شده که در این رزمایش، روسیه پاسخ خود به حمله هسته‌ای غرب را تمرین کرد که هدف اصلی آن هدف قرار دادن بریتانیا و ایالات متحده بود. این نگرانی وجود دارد که پوتین بتواند یک بمب اتمی را منفجر کند، زیرا در جنگ اوکراین با خسارات شدیدی روبرو شده است.

سرهنگ الکسی سوکولوف، فرمانده نیروی موشکی، تصریح کرد که آخرین رزمایش با هدف ارسال پیامی به غرب انجام شده است که هم بریتانیا و هم ایالات متحده در تیررس هستند. وی گفت: اهمیت این عملیات در این است که موشک طبق برنامه در وظیفه رزمی قرار خواهد گرفت.

روسیه همچنین یکی از تسلیحات اتمی ویرانگر خود را برای دومین بار در چند روز اخیر برای نبرد آماده کرده است، زیرا یکی از متحدان اصلی طرفدار پوتین تهدیدی هولناک علیه بریتانیا صادر می کند. این به دنبال تهدید یک نماینده طرفدار پوتین و کارشناس نظامی مبنی بر حمله مستقیم به لندن است. ژنرال بازنشسته، آندری گورولف، پایتخت بریتانیا را "محل همه بدی ها" نامید. در جدیدترین ویدئویی که توسط وزارت دفاع روسیه منتشر شده است، یک موشک بزرگ در حال بارگذاری در یک محور زیرزمینی در محوطه کوزلسکی در حدود ۱۶۰ مایلی جنوب غربی مسکو دیده می شود.

با افزایش تنش ها، سپهبد گورولف از متحدان پوتین به بینندگان تلویزیون دولتی روسیه گفت که در چهار ماه گذشته خواهان حمله موشکی به بریتانیا بوده است.

او گفت: «لازم نیست ابتدا به واشنگتن [حمله کنید] - خیلی دور است.

لندن همسایه است…

"در اروپا، لندن کانون اصلی همه بدی هاست..."

او ادامه داد: «آیا هسته‌ای است...[یا نه]؟ اگر هسته‌ای نیست، باید محاسبه کنید که چه تعداد ناو موشک، کشتی، هواپیما، [پهپادهای] دوربرد و .... مورد نیاز است.

و حمله به لندن، هرچند عجیب به نظر برسد، اولین و آخرین هشدار به [تصمیم گیرندگان واقعی یعنی واشنگتن] خواهد بود.»


همزمان با افزایش تنش بر سر جنگ هسته ای، کرملین برقراری آتش بس را با نزدیک شدن به کریسمس رد کرده است. ناتو و اتحادیه اروپا همزمان که انبارهای روسیه را خالی از موشک و سلاح می دانند به خالی بودن انبارهای تسلیحاتی خود نیز اعتراف می کنند. در آن سو پنتاگون نیز در حال کار بر روی طرح‌های عملیاتی در صورت وقوع جنگ فرضی با روسیه است. کشورهای گروه هفت نیز در تلاش برای تقویت توان دفاعی اوکراین هستند. ارتش آلمان نیز بنابر یک گزارش محرمانه برای جنگ احتمالی با روسیه آماده می‌شود و در اقدامی بحث برانگیز خرید جت‌های رادارگریز جدید F-۳۵ از آمریکا را در پارلمان تصویب می کند. ارسال سامانه پاتریوت از سوی آمریکا به اوکراین نیز تنش آفرین شده و مسکو هشداری صریح به واشنگتن داده است. این زمستان تنها یک تغییر فصل نیست؛ سرما از مدت ها قبل روابط روسیه و کشورهای غربی را به حالت انجماد برده و درجه تنش را تا حدی افزایش داده که جرقه ای کوچک می تواند جنگ فاجعه باری را به طرفین تحمیل کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید