جزئیات اقدامات محرک جدید در منطقه از سوی تل‌آویو

کدخبر: ۵۴۲۲۱۳
به نوشته رسانه های اسرائیلی، از زمانی که این رژیم روابط خود را با بسیاری از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس عادی سازی کرده، نشست های محرمانه مقام های تل آویو و اعراب پشت درهای بسته برگزار می شود.
جزئیات اقدامات محرک جدید در منطقه از سوی تل‌آویو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، رئیس اداره سایبری اسرائیل در کنفرانسی با حضور بحرین، امارات و مغرب مدعی شد که این رژیم به دنبال ایجاد گنبدی آهنین سایبری است.

رسانه های اسرائیلی مدعی اند که این بازیگر به همراه بحرین و دو بازیگر دیگر کنفرانس مشترکی برگزار کردند و در جریانش برای مقابله با آنچه به ادعای این گروه دفاع سایبری در برابر تهدید هکرهای ایرانی خوانده می شود، پلتفرم دفاعی تعریف کردند.

رسانه اسرائیلی آی 24 نیوز و همچنین پایگاه خبری تقریب با انتشار گزارش های جداگانه ای مدعی شدند گابی پورتنوی، رئیس اداره سایبری اسرائیل در کنفرانسی با حضور بحرین، امارات و مغرب مدعی شد که همکاری برای مقابله با تهدیدهای ادعایی سایبری ایران می تواند زمینه را برای تعریف گنبدی آهنین سایبری جهت به ادعای او حراست از متحدان جدید اسرائیل در برابر رقبا هموار کند.

همزمان نشریه اسرائیلی اورشلیم پست به بخشی از بیانیه این نشست اشاره کرد و نوشت که روسای فعالیت های سایبری از عمان و کویت نیز در این نشست حضور داشتند و بر اهمیت اتحاد سایبری تاکید کردند. به نوشته رسانه های اسرائیلی، از زمانی که این رژیم روابط خود را با بسیاری از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس عادی سازی کرده، نشست های محرمانه مقام های تل آویو و اعراب پشت درهای بسته برگزار می شود.

 اما این نخستین باری است که چنین نشستی ادعایی به شکلی عمومی برگزار شده و اخبارش رسانه ای می شود. به ادعای ناظران اندکی بعد از سخنرانی ادعایی پروتنوی در کنفرانسی که 27 نوامبر در اسرائیل برگزار شده بود، تل اویو و ابوظبی درباره همکاری مشترک اطلاعاتی سایبری، اهرم ها، تاکتیک ها و سایر مقوله های مرتبط با یکدیگر رایزنی داشتند. ناظران می گویند که اسرائیل از حمله ادعایی سایبری از جانب ایران بسیار هراس دارد از همین رو به ادعای رسانه های اسرائیلی در میانه تشدید تنش ها، تل اویو از این که هدف حمله قرار نگیرد، بیش از هر زمان دیگر در موضع تدافعی تعریف می شود.

پیشتر، اسرائیل و آمریکا رزمایش سایبری برگزار کرده بودند. این در حالی است که هکرهایی که اسرائیل مدعی است ایرانی هستند چندی پیش به یکی از شرکت های بزرگ اسرائیلی نفوذ کرده و فعالیتش را به حالت تعلیق درآوردند. به ادعای این رسانه گروهی از هکرهای ایرانی که خودشان را دست های باز معرفی کردند موفق شدند تا تلفن همراه دیوید بانیا،  رئیس موساد را هک کرده و اطلاعات مندرج در ان را رسانه ای کنند.

در راستای افعال تحریک آمیز اسرائیل، انتخاب به نقل از پایگاه خبری موسوم به اسرائیل دیفنس از حضور شناور های بدون سرنشین اسرائیلی برای نخستین بار در آب های خلیج فارس خبر داد و در این باره نوشت که شناورهای اسرائیلی در پایگاه ناوگان پنجم دریایی آمریکا پهلو گرفته و با این هدف از آب های خلیج فارس عبور کردند. ناوگان پنجم دریایی ارتش آمریکا رزمایشی سه هفته‌ای را از 23 نوامبر گذشته آغاز نموده که هدف آن ایجاد هماهنگی میان ظرفیت‌های هوش مصنوعی و فناروی‌های کنترل از راه دور است. این رزمایش که « Digital Horizon» نام دارد به منظور تقویت اقدامات فرماندهی ناوگان پنجم دریایی برای ادغام فناوری‌های جدید کنترل از راه دور و ایجاد اولین ناوگان شناورهای بدون سرنشین در جهان در تابستان آینده برگزار شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید