هشدار؛ فریب تخفیف‌های دروغین شب یلدا را نخورید

کدخبر: ۵۴۳۱۵۰
سرپرست پلیس فتا گلستان از مردم خواست فریب تبلیغات اغواکننده منتشر شده در فضای مجازی با وعده‌های حراج بی نظیر، تخفیف ویژه شب یلدا، قیمت‌های باورنکردنی و غیره را نخورند.
هشدار؛ فریب تخفیف‌های دروغین شب یلدا را نخورید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا سرپرست پلیس فتا گلستان نسبت به کلاهبرداری مجرمان سایبری به بهانه شب یلدا هشدار داد و گفت: مردم در آستانه شب یلدا هنگام خرید اینترنتی مراقب حراجی‌های آنلاین و تخفیف‌های دروغین باشند.

سرهنگ سعید تجری عصر امروز سه شنبه ۲۹ آذر در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با نزدیک شدن به شب یلدا، بسیاری از شهروندان برای تهیه مایحتاج و خریدهای متناسب با این شب از فضای مجازی استفاده می‌کنند که در این بین بسیاری از مجرمان سایبری با انتشار آگهی‌های دروغین و تخفیفات چشمگیر، سعی در جذب و فریب مردم را دارند.

وی از مردم خواست فریب تبلیغات اغواکننده منتشر شده در فضای مجازی با وعده‌های حراج بی نظیر، تخفیف ویژه شب یلدا، قیمت‌های باورنکردنی و غیره  را نخورند و تأکید کرد: مردم جهت خریدهای آنلاین صرفاً از فروشگاه‌های اینترنتی رسمی دارای نماد اعتماد الکترونیک استفاده کنند.

سرپرست پلیس فتا استان گلستان با بیان اینکه مجرمان سایبری در تمام ایام سال سعی دارند با ترفندهای مختلف و مرتبط با ایام‌های اعیاد سنتی و مذهبی از طریق انتشار آگهی‌های جعلی و با درج تصاویری از انواع اجناس و تخفیفات ویژه نظرات کاربران فضای مجازی را جلب کنند تا با این روش از افراد کلاهبرداری کنند، خاطرنشان کرد: مردم از کلیک کردن بر روی پیامک‌ها و تبلیغاتی که حاوی لینک بوده بپرهیزند تا به درگاه‌های جعلی پرداخت هدایت نشده و از خالی شدن حساب بانکی خود جلوگیری کنند.

تجری در پایان گفت: شهروندان برای دریافت اطلاعات بیشتر، ارتقای دانش و سواد سایبری خود به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند، همچنین برای دریافت مشاوره و ارائه گزارش نیز می‌توانند با  شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری تماس بگیرند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید