انگلیس: رفتار با معترضان در ایران نفرت‌انگیز است

کدخبر: ۵۴۳۱۶۷
نخست وزیر انگلیس در نشست با نمایندگان ارشد مجلس عوام در حمایت از معترضان در ایران گفت: ما در کنار مردم ایران ایستاده ایم.
انگلیس: رفتار با معترضان در ایران نفرت‌انگیز است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس در نشست با نمایندگان ارشد مجلس عوام که با حضور روسای کمیته‌های مختلف پارلمانی برگزار شد، بار دیگر به حمایت از معترضان در ایران پرداخت.

وی در این جلسه گفت: به نظرم تظاهراتی که در ایران شاهد هستیم پیام روشنی را ارسال می‌کند مبنی بر اینکه مردم ایران از مسیری که دولت در پیش گرفته راضی نیستند. ما در کنار مردم ایران ایستاده ایم. رفتار با تظاهرکنندگان نفرت انگیز است.

وی با اشاره به تحریم‌های وضع شده انگلیس علیه ایران گفت: دولت لندن از لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن نیز حمایت کرد.

سوناک در پاسخ به سوالی درباره احتمال قرار گرفتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی انگلیس افزود: ما این سازمان را به طور کلی تحریم کرده‌ایم اما در مورد قراردادن نام سازمان ها در فهرست گروه‌های تروریستی نظر نمی‌دهیم.

وی در واکنش به سوال دیگری که چرا در این رابطه نظر نمی‌دهد پاسخ داد: این یک رویه تعریف شده در دولت است. 

نخست وزیر انگلیس در پایان با بیان اینکه «چین و روسیه چالش شماره یک لندن در حوزه سیاست خارجی در سال آینده میلادی بشمار می‌روند» اضافه کرد: من به طور فزاینده‌ای نگران رفتار ایران، برخورد آن‌ها با مردمشان، اقدامات بی‌ثبات کننده در منطقه و برنامه هسته‌ای هستم و بنظرم نیازمند صرف زمان زیادی برای حرکت بسمت جلو هستیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید