فوتبالیست معروف جوانمرگ شد

کدخبر: ۵۴۴۳۶۵
ستاره‌ای که زیدان زمانی او را تکنیکی‌ترین بازیکن خوانده بود، در اثر اعتیاد به الکل زندگی خود را تباه کرد.
فوتبالیست معروف جوانمرگ شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرورزشی ، فابین اونیل، فوتبالیست سابق اروگوئه‌ای که سابقه بازی در یوونتوس را داشت، در ۴۹ سالگی به دلیل نارسایی کبدی ناشی از اعتیاد به الکل درگذشت.

چاروا لقب اونیل در اروگوئه بود. داستان عجیب زندگی او از بازی با پیراهن یونتوس در اروپا و میلیونر شدن تا فقر و تنگدستی و سپس اعتیاد به الکل و سیروز کبدی را شامل می‌شد.

اونیل یکشنبه در ۴۹سالگی بعد از مدتها دست و پنجه نرم کردن با سیروز کبدی پیشرفته تسلیم شد و از دنیا رفت. او دوران فوتبالی کوتاهی داشت و در ۲۹سالگی به دلیل مصدومیت مجبور به بازنشستگی شد. او مدتی هم در یوونتوس بازی کرد ولی نتوانست آنطور که انتظار داشت بدرخشد و بعد از یک فصل از این تیم جدا شد و به پروجا رفت. زین الدین زیدان ستاره آن زمان فوتبال جهان ددر مرود اونیل گفته بود که او تکنیکی‌ترین بازیکنی است که تا به حال دیده است.

چاروا در خاطراتش گفته بود از دوران فوتبالش موفق شده بود مبلغ قابل توجهی پس‌انداز کند. او می‌گوید میلیونر شده بود ولی بعد با تصمیم‌های اشتباه همه سرمایه‌اش را به دلیل زندگی ناسالم و اعتیاد به الکل از دست داد و مجبور شد با فقر به زندگی ادامه دهد.

فابین اونیل از محلات فقیر در اروگوئه خودش را بالا کشید، به سطح بالای فوتبال اروپا رسید و دستمزد قابل توجهی گرفت اما در نهایت نتیجه همه تلاش‌هایش را از دست داد و به نقطه اول بازگشت. او در یک مصاحبه گفته بود: «روزهایی که فوتبال بازی می‌کردم به جایی رسیده بودم که ۱۵ میلیون دلار در حساب بانکی‌ام داشتم. ولی همه را به دلیل تصمیم‌های بد خرج کردم و از دست دادم. تنها خوشحالی‌ام این است که به خیلی‌ها هم کمک کردم. من امروز فقیرم و هیچ چیز ندارم. وقتی با کسانی مواجه می‌شوم که روزی به آنها کمک کرده بودم حتی جواب سلامم را نمی‌دهند.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید