حاج علی اکبری: کشور طی سالیان زیاد از حوزه فرهنگ ضربه خورد/ اگر دچار غفلت شویم نسل‌های آینده و اولیا خدا ما را نخواهند بخشید

کدخبر: ۵۴۵۰۱۳
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به حوادث ماه گذشته گفت: توطئه و دسیسه اصلی دشمن از آشوب، ایجاد آسیب جدی در زیست عمومی و ضربه به مبانی فرهنگی و اعتقادی مردم و ایران اسلامی است.
حاج علی اکبری: کشور طی سالیان زیاد از حوزه فرهنگ ضربه خورد/  اگر دچار غفلت شویم نسل‌های آینده و اولیا خدا ما را نخواهند بخشید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری شامگاه چهارشنبه در هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار کرد: هدف اصلی دشمن در این زمینه، ایجاد نفاق در مردم و تخریب ارکان مهم امنیت فکری، اخلاقی و معنوی در جامعه است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه دنیای غرب و آمریکا هیچگاه حامی و دلسوز ایران و ایرانی نبوده است، ادامه داد: طرح برخی ادعاهای واهی و نخ نما شده مبتنی بر حمایت از مردم در حوزه فرهنگ و حجاب تنها یک دسیسه و ترفند شوم برای ضربه زدن به انسجام مردم و اقتدار کشور است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی دشمن در این میدان نابودی بنیان خانواده ایرانی است، بیان کرد: هدف اصلی دشمن از طرح مباحث حجاب، اصل نهاد خانواده است چرا که این نهاد تار و پود فرهنگ عمومی جامعه اسلامی به شمار می‌رود.

حاج علی اکبری ادامه داد: در این نبرد اگر دچار غفلت شویم نسل‌های آینده، اولیا خدا و صاحب اصلی این کشور ما را نخواهند بخشید.

شورای فرهنگ عمومی اتاق جنگ مقابله با دشمن است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: امروز شورای فرهنگ عمومی در استان‌ها به عنوان اتاق جنگ و قرارگاه مقابله با دشمن به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: امروز شورای فرهنگ عمومی باید حالت و آرایش قرارگاهی به خود بگیرد و به صورت سرزنده و سرحال تصمیم‌های قوی، موثر و مناسب را اتخاذ کند.

حاج علی اکبری با بیان اینکه بخش فرهنگ عمومی خیلی ساده گرفته شده است، گفت: همه ما باید پای آموزش و پرورش بایستیم چرا که جنگ امروز در این عرصه طراحی شده است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور برنامه‌ریزی، مدیریت و مهندسی فرهنگ را یکی از رسالت ها و مأموریت‌های مهم مسئولان دانست و افزود: اهداف دشمنان در ایجاد اغتشاش و فتنه، تخریب ذهن نوجوانان و جوانان نسبت به فرهنگ و هویت غنی و اصیل ایرانی اسلامی است.

به گفته حاج علی اکبری، باغبانی فرهنگی در مقابل بادهای خزان و مسمومی که می‌وزد و می‌خواهد فضای فرهنگی جامعه را که به برکت خون هزاران شهید به دست آمده، پژمرده کند ضروری است و باید به فریاد آن رسید.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه امروز زمان پاسخ به شبهات نوجوانان آن هم از بیرون آموزش و پرورش نیست گفت: امروز فضای دانش آموزی ما نیاز به طراوت، نشاط، تخلیه هیجانی، اعتماد و انس دارد که باید با برگزاری اردوهای تربیتی از جمله اردوهای پیشرفت و راهیان نور، مشهد مقدس و اجرای برنامه های ورزشی مفید این فضا را بهبود بخشید.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: باید تلاش کنیم تحرک، اردو و ورزش که موجب طراوت و نشاط در جامعه دانش آموزی می شود را ایجاد کنیم.

حاج علی اکبری عنوان کرد: باید قبول کرد فرهنگ قابل برنامه ریزی است خیلی ها باور نکرده و ایمان ندارند و احساس می کنند که حوزه ای است که باید برود تا ببینیم به کجا می رسد و احساس می کنند قابل برنامه ریزی و مهار نیست.

وی ادامه داد: باید در درجه اول مسئولان و مدیران جامعه باور کنند که این مساله را می توان مدیریت و برنامه ریزی کرد و به آن جهت داد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: روزگاری کسانی دارای مسئولیت های بالایی در جمهوری اسلامی بودند، اما هیچ اعتقادی به مدیریت و مهندسی حوزه فرهنگ نداشتند که طی سالیان زیاد از این ناحیه کشور دچار ضربه شد.

حاج علی اکبری بیان کرد: این افراد که ذهن و روح و احساس آنها فرهنگی نبود، گاهی قیافه فرهنگی هم می گرفتند که این خسارت بزرگی است که در جامعه کسانی مسئولیت داشته باشند که انسان های فرهنگ محور نباشند.

وی ادامه داد: تمام مدیران جمهوری اسلامی ایران به خاطر ذات این نظام نورانی و آرمانهای بزرگ و مبانی عمیقی که دارد باید فهم فرهنگی داشته باشند تا امید داشته باشیم اتفاقات بزرگی رخ دهد.

حاج علی اکبری عنوان کرد: مهمترین طراحی دشمن برای آسیب رساندن به انقلاب اسلامی، مسموم کردن فضای فرهنگی جامعه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید