سرخط مهمترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر؛

رمزگشایی رسانه ها از سکوت احمدی نژاد و قمارِ سیاسی روحانی

کدخبر: ۵۴۵۳۴۸
اقتصادنیوز در گزارش زیر مروری بر مهم ترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر کرده است. از اظهارات مهم ائمه جمعه درباره اعتراضات و حجاب تا بررسی علت سکوت احمدی نژاد
رمزگشایی رسانه ها از سکوت احمدی نژاد و قمارِ سیاسی روحانی

به گزارش اقتصادنیوز، اظهارات مهم ائمه جمعه درباره اعتراضات و حجاب، دستگیری جاعلان ارزهای خارجی توسط وزارت اطلاعات و همچنین سخنانحسن روحانی در هفته ای که گذشت، از خبرهای مهم 24 ساعت اخیر بود که در این «بسته خبری اقتصادنیوز» به آن اشاره شده است. 

هشدار ائمه جمعه

روز گذشته، ائمه جمعه بخشی از خطابه های خود را به موضوع اعتراضات و حجاب اختصاص دادند. مانند، حجت الاسلام سید محمد مهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج گفت:« دشمنان گفتند که ۸۰ میلیون ایرانی نظام را نمی خواهند و برای کشور هزینه درست کردند. کشورهای غربی امروز دنبال براندازی نظام اسلامی نیستند بلکه به دنبال امتیاز گیری هستند.»

حجت الاسلام سیدابوالحسن مهدوی، امام جمعه اصفهان گفت:« یک ماه قبل برخی مسئولین بشارت دادند اقداماتی را برای مقابله با بی بند و باری و بی‌حجابی و کشف حجاب در اصفهان می‌کنند اما هیچ اقدام مؤثری ندیدیم و اما بنده 5 خطر را از این آسیب مشاهده می‌کنم که هرگز با وجود این خطرات سکوت جایز نیست.»

حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران هم گفت:« رهبری ولی خداست و دیدش شخصی نیست و الهام است و اگر از او در همه موارد اطاعت می کردیم و دولت‌های قبلی ما اگر خوب عمل می کردند امروز مشکلات اقتصادی به این کیفیت نداشتیم.» 

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد علم الهدی هم در خطبه های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر امام رضا (ع) گفت:« تفاوت مهم فتنه اخیر با فتنه های گذشته، مزدور تراشی فیزیکی بود علاوه بر آن دشمن با بهره گیری از خواص بی بصیرت سعی بر عملیاتی کردن برنامه های خود داشت.»

روحانی سکوتش را شکست/ احمدی نژاد کجاست؟

اگر از آغاز اعتراضات به الان سکوت محمود احمدی نژاد و حسن روحانی سوال برانگیز شده بود اما، در روزهای گذشته دیدار حسن روحانی با جمعی از استانداران دولت‌های یازدهم و دوازدهم خبرساز شد و مخالفان او را عصبانی کرد. در این میان برخی رسانه ها هم از قمار حسن روحانی برای بازگشت به سیاست نوشتند. 

حال روز گذشته فیلمی از حسن روحانی در این دیدار منتشر شد که گفته است:« اگر جمهوریت از دست برود، اسلام صدمه می‌خورد و اگر این دو دچار آسیب شوند، ایران ضربه خواهد خورد. ایران کشور بزرگ و مقتدری است که باید مورد احترام همه جهان باشد. باید دید الان چه وضعی پیدا کردیم؟ آیا احترام ایران حفظ شده است؟» 

اما، محمود احمدی نژاد کجاست؟ چرا او درباره اعترضات سکوت کرده است؟ این ها سوالاتی است که روزنامه هم میهن در گزارشی به نقل از المانیتور به آنان پاسخ داده است. بر اساس آنچه در این گزارش آمده است؛ کامران بخاری، مدیر توسعه تحلیلی مؤسسه استراتژی و سیاست خطوط نو، گفت:« احمدی‌نژاد در تلاش است تا ردای میانه‌روی بپوشد، اما در عین حال آگاه است که نمی‌تواند علیه نظام شورش کند. در مورد اعتراضات، احمدی‌نژاد در شرایط سختی قرار دارد. او می‌خواهد از وضعیت فعلی استفاده کند، اما به محدودیت‌های خود نیز آگاه است. معترضان به خاطر گذشته‌اش، از او حمایت نخواهند کرد. من گمان می‌کنم که او وضعیت را از نزدیک زیر نظر دارد و زمانی که خطرات انجام این کار به میزان قابل توجهی کمتر از پاداش‌های بالقوه‌اش باشد، وارد معرکه خواهد شد.»

دستگیری جاعلان ارز‌های خارجی توسط وزارت اطلاعات

در این میان، پرتاب ماهواره به فضا برای جاسوسی از ایران، ضربه مهلک وزارت اطلاعات به جاعلان ارز‌های خارجی، اظهرات سخنگوی دولت درباره تولید 35 هزار خبر منفی درباره آینده اقتصادی کشور از دیگر خبرهای مهم روز گذشته بود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید