ساعت فعالیت ادارات و مدارس استان مرکزی تغییر کرد

کدخبر: ۵۴۵۵۷۸
اقتصادنیوز: استاندار مرکزی از تغییر ساعت فعالیت مدارس و ادارات استان مرکزی خبر داد.
ساعت فعالیت ادارات و مدارس استان مرکزی تغییر کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری مرکزی، استاندار مرکزی تغییر ساعت فعالیت موقت ادارات و مدارس این استان را بر اساس مصوبات کارگروه مدیریت تامین پایدار انرژی استان اعلام کرد.

محدودیت‌های جدید کرونایی این کشورها برای مسافران چینی

 «فرزاد مخلص الائمه» افزود: با توجه به تداوم برودت و آلودگی هوا، ضرورت صرفه جویی و مدیریت مصرف بهینه انرژی به ویژه گاز و برق در زمستان و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی استان امروز تصمیماتی در جلسه کارگروه مدیریت تأمین پایدار انرژی استان اتخاذ شد.

وی ادامه داد: براساس مصوبات کارگروه مدیریت تأمین پایدار انرژی استان مرکزی مقرر شد، با استفاده از ظرفیت بخشنامه دورکاری،تمامی دستگاه‌های اجرایی استان و بانک‌ها و شرکت‌های بیمه تجاری و بازرگانی (به استثنای دستگاه‌های خدمات‌رسان و مراکزی که دارای نوبت کاری و کشیک هستند با تشخیص مدیر واحد ذیربط) از تاریخ یازدهم دی‌ تا پایان ماه جاری با یک ساعت و ۳۰ دقیقه تأخیر آغاز به کار کرده و ۳۰ دقیقه تاخیر در اتمام کار ادارات اعمال شود.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به فصل امتحانات، فعالیت مدارس دوره متوسطه اول و دوم مطابق برنامه زمانبندی تعیین شده از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان استان مرکزی بوده و مهدهای کودک، مراکز پیش دبستانی و مدارس دوره آموزش ابتدایی (دبستان) در نوبت صبح با یک ساعت و ۳۰ دقیقه تأخیر آغاز به کار می‌کنند و ساعت آغاز فعالیت مراکز دانشگاهی با نظر ریاست دانشگاه مربوطه است.

مخلص الائمه در خصوص ساعت فعالیت بانک‌های دولتی و خصوصی و شرکت های بیمه (تجاری و بازرگانی) گفت: این مراکز با توافق شورای هماهنگی بانک‌ها و بیمه‌ها از ساعت هشت و ۳۰ دقیقه صبح برای کارکنان و از ساعت ۹ صبح برای مشتریان فعال می‌شوند و پایان کار آنان نیز ساعت ۱۴ برای مشتریان و ۱۴ و ۳۰ دقیقه برای کارکنان در نظر گرفته شده است.

پیش‌دبستانی‌ها و مقطع ابتدایی دو شهرستان غیرحضوری شد

وی اضافه کرد: روز پنج شنبه پانزدهم دی‌ماه ۱۴۰۱ کارکنان دستگاه‌های اجرایی در سطح استان (به استثنای دستگاه‌های خدمات‌رسان عمومی و مراکزی که دارای نوبت کاری و کشیک هستند با تشخیص مدیر واحد ذیربط) به صورت آزمایشی، دور کار خواهند بود.

استاندار مرکزی بیان کرد: فعالیت ستاد و سرپرستی بانک‌های دولتی، خصوصی و شرکت های بیمه (تجاری و بازرگانی) با موافقت شورای هماهنگی بانک‌ها و بیمه‌ها در روز پنجشنبه هفته جاری(۱۵ دیماه) به صورت دورکاری بوده و در صورت لزوم با حداقل نیرو به صورت کشیک فعالیت می‌کنند.

مخلص الائمه افزود: ساعت فعالیت شعب بانک‌ها و شرکت‌های بیمه نیز در روز پنجشنبه از ساعت ۱۰ صبح لغایت ۱۳ است.

وی ادامه داد: پس از ارزیابی نتایج و میزان صرفه جویی در مصرف انرژی (گاز و برق) توسط کارگروه مذکور، برای پنج‌شنبه‌های هفته‌های آتی تا پایان دوره هشدار و اضطرار، تصمیم گیری و اطلاع رسانی می شود.

استاندار مرکزی تاکید کرد: در راستای مدیریت مصرف بهینه انرژی، تمامی دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی باید یکی از کارشناسان فعال خود را به عنوان مدیر مصرف انرژی یا ممیز مصرف انرژی منصوب و به شرکت گاز استان (دبیرخانه کارگروه مدیریت تأمین پایدار انرژی استان) معرفی کنند.

مخلص الائمه گفت: مراکز اداری، آموزشی، فرهنگی، ورزشی، عمومی و بخش خصوصی (در سطح استان و شهرستان ها) در این دوره دمای وسایل گرمایشی خود را در دمای ۱۸ درجه سانتیگراد تنظیم و از فعال کردن سامانه گرمایشی پیش از شروع رسمی ساعت فعالیت و پس از اتمام زمان کار و ایام تعطیل خودداری کنند.

وی ادامه داد: جزییات ساعت کار فعالیت مراکز ورزشی در چارچوب مصوبات کارگروه مدیریت تأمین پایدار انرژی، توسط اداره کل ورزش و جوانان استان به مبادی ذیربط ابلاغ می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید