پوتین دبیرکل ناتو را عصبانی کرد

کدخبر: ۵۴۵۷۹۸
اقتصادنیوز: دبیرکل ناتو روز یکشنبه گفت، کشورهای غربی باید برای حمایت بلندمدت از اوکراین آماده باشند زیرا روسیه هیچ نشانه‌ای از تسلیم شدن نشان نمی‌دهد.
پوتین دبیرکل ناتو را عصبانی کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو به شبکه خبری  «بی‌بی‌سی» گفت که حمایت نظامی بقای اوکراین را به عنوان یک کشور مستقل تضمین د و روسیه را وادار می‌کند که برای پایان جنگ مذاکره کند.

استولتنبرگ گفت: «برنامه بسیج  نیرو در روسیه در ماه سپتامبر نشان داد که مسکو در حال حاضر تمایلی برای پایان دادن به جنگ  با اوکراین ندارد.»

علی‌رغم هشدارهای مکرر روسیه به کشورهای غربی درباره ارسال تسلیحات به اوکراین و طولانی‌کردن جنگ و درد و رنج مردم این کشور، پاریس اما هنوز بر حمایت نظامی از کی‌یف تاکید کرد.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه روز شنبه در سخنرانی سال نوی میلادی وعده داد که کشورش تا زمان پیروز شدن اوکراین در جنگ با روسیه، به حمایت از آن ادامه خواهد داد.

این در حالی است که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در پیام سال نوی خود گفت مسکو به غرب اجازه نخواهد داد که از مردم اوکراین برای تجزیه و تضعیف روسیه استفاده کند.

پوتین  روز شنبه  اظهار داشت کشورش هرگز تسلیم تلاش‌های غرب برای استفاده از اوکراین به عنوان ابزار نابودی روسیه نخواهد شد. وی گفت روسیه در اوکراین می‌جنگد تا از سرزمین مادری خود محافظت و استقلال واقعی مردم را تامین کند. او در پیام خود اظهار داشت روسیه در طرف درست قرار دارد و از مردم خود در قلمروی تاریخی‌اش حفاظت می‌کند. 

 رئیس‌جمهور روسیه همچنین گفت سال گذشته، سال رویدادهای مهم بود که پایه و اساس آینده و استقلال روسیه را پی‌ریزی کرد.  پوتین یادآور شد که «نخبگان غربی سال‌ها به همه درباره اهداف صلح‌آمیز خود اطمینان می‌دادند از جمله در دونباس اما در واقع از نئونازی‌ها حمایت کردند».

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید