این استان ها منتظر باران باشند

کدخبر: ۵۴۵۸۹۶
سازمان هواشناسی کشور از تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی همچنین ورود سامانه بارشی به کشور از روز چهارشنبه و بارش باران در تعدادی از مناطق خبر داد.
این استان ها منتظر باران باشند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری، بر اساس گزارش سازمان هواشناسی کشور، آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تا روز چهارشنبه (۱۴ دی) ادامه خواهد داشت. چهارشنبه با نفوذ سامانه بارشی به کشور در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و شمال خلیج فارس بارش باران و برف وزش باد شدید موقت و در استان‌های جنوبی رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود. 

طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی، این بارش‌ها به شکل برف و باران نیمه غربی کشور را در بر می‌گیرد. روز پنجشنبه گستره بارش‌ها به بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق کشور کشیده می‌شود و  شدت بارش‌ها در مناطق غرب و جنوب غرب و بخش‌هایی از جنوب کشور بیشتر خواهد شد. 

روز جمعه (۱۶ دی) نیز بارش پراکنده در نوار غربی کشور، مناطق جنوبی، شمال شرق و ارتفاعات البرز پیش‌بینی می‌شود.

خلیج فارس و تنگه هرمز چهارشنبه و پنجشنبه، دریای عمان سه‌شنبه و چهارشنبه مواج خواهند بود.

بنا بر این گزارش، آسمان تهران فردا (۱۳ دی ) صاف و غبارآلود با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد و روز  چهارشنبه ( ۱۴ دی‌) صاف تا قسمتی ابری و غبارآلود، به‌تدریج افزایش ابر، گاهی وزش باد و اواخر وقت بارش پراکنده با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 
گفتنی است طی امروز و فردا (۱۲ و ۱۳ دی) بندرعباس با دمای ۲۷ و ۲۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین، و شهرکرد با دمای ۱۲- سردترین مرکز استان کشور است.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید