خواهران کارداشیان ربات شدند/ عکس

کدخبر: ۵۴۵۹۰۱
اقتصادنیوز: سه ربات خواهر با ظاهر واقع‌گرایانه، تحولی در ساخت ربات های انسان نما به‌وجود می‌آورند. این‌ها را می‌توان خواهران کارداشیان دنیای ربات ها دانست.
خواهران کارداشیان ربات شدند/ عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از گجت‌نیوز ، به ربات‌های انسان نما که رفته‌رفته بیشتر توسعه پیدا می‌کنند، به شکل‌های ضد و نقیضی نگاه می‌شود. برخی این ربات‌ها را چه از لحاظ ظاهری و چه از نظر پیامدهای احتمالی، ترسناک می‌دانند. در همان حال، عده‌ای دیگر شامل بعضی از کارشناسان معتقدند که انسان نماها در آینده در مقیاس گسترده‌ای به‌کار ما خواهند آمد. بارزترین نمونه، کارآفرین پیشرو ایلان ماسک است که از طریق شرکت تسلا توسعه ربات انسان نمای اپتیموس را پیش می‌برد؛ رباتی که شاید حتی اقتصاد را متحول کند. سه ربات خواهر یا ربات های کارداشیان حالا آمده‌اند تا تصور عموم را دستخوش تغییر کنند.

ربات های کارداشیان، تحولی در ربات های انسان نما

«دیوید هانسون» (David Hanson)، موسس شرکت هانسون رباتیکس سه ربات خواهر با نام‌های سوفیا، گریس و دزدمونا را طراحی کرده است. این سه خواهر که دست کمی از سه خواهر کارداشیان ندارند، ممکن است به «چهره‌های هوش مصنوعی» در سال ۲۰۲۳ تبدیل شوند. «بن گورتزل» (Ben Goertzel)، دانشمند ارشد پیشین این شرکت مسئولیت ساخت ذهن مصنوعی آن‌ها را بر عهده داشته است.

خواهران کارداشیان ربات شدند

مسن‌ترین ربات بین کارداشیان های دنیای ربات ها، سوفیا است که فعال‌سازی آن به سال ۲۰۱۶ برمی‌گردد. سوفیا اولین غیر انسان برنده نخستین عنوان نوآوری برنامه عمران ملل متحد شده و حتی شهروندی عربستان سعودی را به‌دست آورده است.

بن گورتزل در گفتگو با CNN اظهار داشته است که بخش عمده هوش مصنوعی در همان پشت پرده خلاصه می‌شود. او می‌گوید هوش مصنوعی در قالب الگوریتم‌هایی به‌وجود می‌آید که به روش‌های مختلف الگوها را تشخیص می‌دهند یا نسبت به آن‌ها شناخت پیدا می‌کنند. بنا به گفته او، این ربات ها با این هدف طراحی شده‌اند که رابطی بین دنیای هوش مصنوعی و دنیای انسان‌ها باشند.

گورتزل به این نکته هم اشاره می‌کند که صورت یکی از راه‌های اصلی انسان‌ها جهت ابراز احساسات و عواطف خود و برقراری ارتباط با دیگران به‌حساب می‌آید. به‌عقیده او، یک ساخته مبتنی بر هوش مصنوعی با نگاه به چشم‌های انسان‌ها و لبخند به آن‌ها نوعی حس ارتباط درونی را القا می‌کند. ضمن این‌ها، مثالی از کاربرد ربات های کارداشیان برای انسان‌ها را هم مطرح کرده است. به‌گفته او، افرادی که با زوال عقل در مراحل میانی درگیرند، بارها یک سوال را تکرار می‌کنند. این موضوع می‌تواند هر شخصی را کلافه کند، ولی این ربات ها هیچ‌وقت از این بابت آزرده نمی‌شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید