سخنرانی شنیده نشده سردار سلیمانی

کدخبر: ۵۴۵۹۰۴
مرکز اسناد و تحقیقات دفاع‌مقدس اقدام به انتشار صوتی از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی کرده که تا به حال شنیده نشده است.
سخنرانی شنیده نشده سردار سلیمانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به مناسبت ایام شهادت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اقدام به انتشار صوتی از ایشان کرده است.

در این صوت شهید حاج قاسم سلیمانی در چهارم اردیبهشت‌ماه سال 1361 در روزهای منتهی به شروع عملیات بیت‌المقدس برای رزمندگان سخنرانی کرده است.

ایشان با تکیه‌بر حدیث «ملتی که شهادت دارند اسارت ندارند» تحمل سختی‌ها و گذشتن از پرخطرترین راه‌ها برای رسیدن به نجات انقلاب را امری لازم برشمردند.

در این صوت می‌شنویم:

«همه ما، خود شما جز شهادت و جهاد در راه خدا و آزادسازی سرزمین‌های اسلامی و نجات انقلاب اسلامی از محاصره جهان خواران هیچ نیت دیگری ندارید، همه‌تان از مدرسه و پدر و مادر و از همه بریدید فقط به این خاطر. به این خاطر این راه را انتخاب کردید که پرخطرترین راه که نجات بدید انقلاب را و کمک کنید برای پیروزی نهایی انقلاب و به قول برادران یا به قول حدیثی که از یکی از ائمه معصومین هست «ملتی که شهادت دارند اسارت ندارند» تا اینکه در آزادسازی سرزمین اسلامی کمک کنند.»

در مورد عملیات بیت‌المقدس

عملیات بیت‌المقدس عملیاتی گسترده بود که به‌طور مشترک میان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی با رمز "یا علی بن ابی‌طالب (ع)" در غرب رودخانه کارون و خرمشهر و به‌منظور آزادسازی شهرهای خرمشهر، هویزه و جاده اهواز - خرمشهر؛ خارج کردن شهرهای اهواز، حمیدیه و سوسنگرد و نیز جاده اهواز ـ آبادان از برد توپخانه دشمن؛ تأمین مرز بین‌المللی (حدفاصل پاسگاه طلائیه تا شلمچه) انجام شد. طی این عملیات 5038 کیلومترمربع از اراضی اشغال شده ازجمله شهرهای خرمشهر و هویزه و نیز پادگان حمید و جاده اهواز خرمشهر از اشغال دشمن آزاد شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید