پیوستن این کشور به سامانه دفاع هوایی اروپا

کدخبر: ۵۴۷۳۴۵
طبق اعلام نخست وزیر سوئد، این کشور به دنبال پیوستن به سامانه دفاع هوایی اروپاست. این توافق سال پیش از سوی کشورهای عضو ناتو حاصل شده است.
پیوستن این کشور به سامانه دفاع هوایی اروپا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «الف کریسترسون» نخست وزیر سوئد روز یکشنبه گفت که سوئد در صدد پیوستن به سامانه دفاع هوایی اروپاست.

وی که این سخنان را در جریان کنفرانس ملت و دفاع مطرح می کرد، افزود: «پیوستن به سامانه دفاع هوایی اروپا توافقی است که سال پیش از سوی کشورهای عضو ناتو حاصل شده است».

کریسترسون تاکید کرد که سوئد باید از در توانایی های جدید ناتو از جمله نیروی هوایی و دفاع هوایی مشارکت کند.

در اکتبر سال گذشته آلمان و 13 کشور عضو ناتو بیانیه ای درباره ایجاد سامانه دفاع هوایی پیشرفته اروپا امضا کردند.

این بیانیه که با نام «سپر هوایی اروپا» نامیده شده به ابتکار برلین ایجاد شده و به کمک آن قرار است حفره های موجود در ساختار کنونی دفاع هوایی اروپا برطرف شود.

تلاش سوئد برای پیوستن به سپر دفاع هوایی اروپا در حالی صورت می گیرد که این کشور حوزه اسکاندیناوی در تلاش برای پیوستن به پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است هر چند که تا کنون با مخالفت ترکیه مواجه شده است.

نخست وزیر سوئد امروز گفت که ترکیه برای عضویت سوئد در ناتو خواسته‌هایی را مطرح کرده است که نمی‌توانیم همه آنها را بپذیریم.

الف کریسترسون اضافه کرد: «ترکیه تایید کرده که ما آنچه را که گفته‌ انجام می‌دهیم، اما برخی موارد را هم می‌خواهد که نمی‌توانیم انجام بدهیم»

بر اساس این گزارش، سوئد و فنلاند در پاسخ به حمله فوریه روسیه به اوکراین، درخواست پیوستن به ائتلاف ناتو به رهبری ایالات متحده را دادند، اما ترکیه تا زمانی که دو کشور اقداماتی از جمله پیوستن به نبرد ترکیه علیه شبه‌نظامیان کرد را انجام ندهند، از تایید پیشنهاد آنها خودداری خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید