تکذیب کشته شدن ۶۰۰ سرباز اوکراینی از سوی این کشور

کدخبر: ۵۴۷۳۷۴
یک تیم از خبرگزاری رویترز از دو خوابگاه کالجی بازدید کردند که به گفته مسکو به طور موقت پرسنل اوکراینی را در خود جای داده بود و به گفته وزارت دفاع روسیه هدف قرار گرفت.
تکذیب  کشته شدن ۶۰۰ سرباز اوکراینی از سوی این کشور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، پس از آنکه مسکو ادعا کرد، در یک حمله موشکی روسیه ۶۰۰ سرباز اوکراینی کشته شدند، خبرنگار رویترز گفت، حمله موشکی روسیه به شهر کراماتورسک اوکراین اهداف خود را از دست داد و هیچ نشانه آشکاری از تلفات وجود نداشت.

یک تیم از خبرگزاری رویترز از دو خوابگاه کالجی بازدید کردند که به گفته مسکو به طور موقت پرسنل اوکراینی را در خود جای داده بود و به گفته وزارت دفاع روسیه هدف قرار گرفت. بنا به گفته وزارت دفاع مسکو، این حمله به تلافی حمله سال نو که منجر به کشته شدن تعداد زیادی از سربازان روسی و ایجاد اعتراض در روسیه شد، انجام گرفت.

اما به نظر نمی‌رسد که هیچ یک از خوابگاه‌ها در شهر شرقی کراماتورسک به طور مستقیم آسیب دیده یا آسیب جدی دیده باشند. به گزارش رویترز هیچ نشانه آشکاری از حضور سربازان در آنجا و هیچ نشانی از اجساد یا خون وجود نداشت.

سرهی چرواتی، سخنگوی ارتش اوکراین برای منطقه شرق، ادعای تلفات گسترده را تلاشی از سوی وزارت دفاع روسیه برای نشان دادن پاسخ قاطعانه به حملات اخیر اوکراین به سربازان روسی توصیف کرد.

چرواتی به تلویزیون اوکراینی Suspilne News گفت: «این یک عملیات اطلاعاتی وزارت دفاع روسیه است.»

مقامات در کی‌یف بلافاصله اظهار نظر نکردند. شهردار کراماتورسک پیشتر گفته بود که تلفات جانی نداشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید