رئیس مرکز بهداشت هرمزگان مطرح کرد؛

هشدار؛ امکان بازگشت پشه آئدس به این استان جنوبی

کدخبر: ۵۴۷۵۷۵
اقتصادنیوز: رئیس مرکز بهداشت هرمزگان گفت: باتوجه به بارندگی‌های روزهای گذشته در استان، امکان به‌وجود آمدن مکان‌های مناسب برای رشد و تکثیر پشه وجود دارد.
هشدار؛ امکان بازگشت پشه آئدس به این استان جنوبی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر،  رئیس مرکز بهداشت هرمزگان گفت: باتوجه به بارندگی‌های روزهای گذشته در استان، امکان به‌وجود آمدن مکان‌های مناسب برای رشد و تکثیر پشه وجود دارد.

این انگشت دستتان، شخصیت شما را لو می‌دهد!

عبدالجبار ذاکری بیان داشت: لاستیک‌های غیرقابل استفاده، زباله هایی مثل قوطی ها، بطری ها و ظرف های غیرقابل مصرف که امکان جمع شدن آب در آن‌ها وجود دارد در واقع بهترین محل برای تکثیر پشه ها است لذا باید تمامی این زباله ها جمع‌آوری شده و درون سطل زباله انداخته شوند.

وی با اشاره به اینکه باید تمامی وسایلی که احتمال دارد آب باران در آن باقی بماند جمع‌آوری و بهسازی شوند، بیان کرد: موثرترین راه پیشگیری از رشد و تکثیر پشه آئدس از بین بردن آب‌های راکد و بهسازی محیط است.

ذاکری درخصوص راه های مقابله با پشه آئدس در هرمزگان اظهار کرد: مقابله با پشه آئدس و بیماری‌های ناشی از آن نیازمند عزم جدی و همکاری بین بخشی دستگاه‌هاست و هراقدامی که لازم است باید در راستای مقابله با این پشه مهاجم انجام شود.

پیش‌بینی وضعیت هوای تهران تا پایان هفته / سرما و یخبندان در شهرهای استان

پشه آئدس که ناقل بیماری های خطرناک و کشنده ای از جمله تب دنگی، زیکا و چیکونگونیا است؛ نزدیک به سه سالی می شود که در هرمزگان دیده شده اما جدی نگرفتن این موضوع با مشاهده و فرود مجدد آن در آذرماه پارسال در بندرعباس نگرانی جدی برای مردم ایجاد کرده است.

تب، استخوان درد شدید، سردرد، حساسیت‌های پوستی و درد در ماهیچه و مفاصل و در نهایت خونریزی چشم، ناخن ها دست ها از نشانه‌های بیماری پشه آئدس است که به علت درد شدید به عنوان تب استخوان‌شکن نیز شناخته شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید