فوری/ تعطیلی 2 روزه مدارس در این استان

کدخبر: ۵۴۷۶۹۹
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ارائه تمام خدمات آموزشی و تربیتی مدارس خراسان جنوبی در روزهای ۲۱ و ۲۲ دی‌ماه غیرحضوری شد.
فوری/ تعطیلی 2 روزه مدارس در این استان

به گزارش اقتصادنیوز  به نقل از تسنیم از بیرجند، سیدعلیرضا موسوی‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به افت شدید دما و مصوبه کارگروه هماهنگی و تامین پایدار سوخت زمستانی استان، فعالیت اداره کل آموزش و پرورش استان و ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق، در روز چهارشنبه 21 و پنجشنبه 22 دی‌ماه به صورت دورکاری بوده و فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مدارس در سطح استان به صورت غیرحضوری و در بستر شاد برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: امتحانات نهایی پایه دوازدهم و هماهنگ استانی پایه نهم در شهرستان‌ها و مناطق به قوت خود باقی است و رأس ساعت مقرر برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: سایر امتحانات داخلی در شهرستان‌ها و مناطق همچنین سایر امتحانات داخلی در شهرستان‌ها و مناطق با تصمیم شورای مدرسه به تاریخ دیگری موکول خواهد شد.

لغزندگی محورهای استان/ رانندگان احتیاط کنند

رئیس پلیس راه استان خراسان جنوبی نیز گفت: گردنه‌های سرچاه در محور بیرجند - اسدیه، سمن شاهی و خونیک در محور بیرجند – قاین، کلات در محور فردوس- گناباد و افغو در محور فردوس – بجستان به علت بارش برف لغزنده است.

سرهنگ رضایی افزود: رانندگان در محورهای شهرستان‌های نهبندان، بیرجند، قاین، درمیان، طبس و دیهوک به علت بارندگی با احتیاط رانندگی کنند.

وی گفت: رانندگان از سفرهای غیرضرور بپرهیزند و خودروها به تجهیزات زمستانی مجهز باشد و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی مدنظر باشد.

آماده باش نیروهای امدادی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز گفت: با توجه به کاهش دما و پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش باران و برف، نیروهای امدادی استان در آماده باش کامل هستند.

محمدعلی کاوسی اظهار داشت: جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی جهت کنترل و هماهنگی حوادث احتمالی آمادگی کامل دارد و در حال حاضر نیروهای امدادی در 33 مرکز عملیاتی اعم از پایگاه‌ها، تیم‌های واکنش سریع و مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر مستقر و در حالت آماده‌باش هستند.

وی افزود: هموطنان می‌توانند در صورت وقوع حادثه ضمن حفظ خونسردی با شماره تلفن 112 ندای امداد تماس بگیرند.

کاووسی با تاکید بر اینکه مردم باید هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند گفت: حضور در حاشیه رودها و مسیل‌ها و همچنین صعود به ارتفاعات و کوهنوردی در این ایام به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. رانندگان نیز هنگام عبور از گردنه‌ها و مسیرهای برف گیر حتماً زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و تا حد امکان از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز و در محورهای دارای مه‌گرفتگی از چراغ مه‌شکن و روشن کردن چراغ‌ها حتی در طول روز استفاده کنند.

بارش باران و برف طی امروز و فردا در استان

کارشناس هواشناسی استان نیز گفت: بر اساس الگوی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، بانفوذ و تقویت توده هوای ناپایدار به جو منطقه طی امروز تا صبح فردا بارش برف وباران در خراسان جنوبی پیش بینی شده است.

لطفی افزود: بارش‌ها تا صبح چهارشنبه عمدتا به صورت برف است و کاهش محسوس دما تا صبح جمعه 10 تا  15 درجه خواهد بود.

وی بیان کرد: هواشناسی خراسان جنوبی برای پیش از ظهر سه شنبه 20 دی تا پیش از ظهر چهارشنبه 21 دی هشدار نارنجی صادر کرده است و نوع مخاطره وزش باد، کاهش دما، بارش باران و برف بویژه بارش برف در گردنه‌ها و گذرگاه‌های کوهستانی و مناطق سردسیر و مرتفع احتمال رعد و برق است.  

کارشناس هواشناسی استان گفت: مناطق تحت اثر این مخاطره حاجی‌آباد، قائنات، درمیان، بیرجند، سربیشه، سرایان، خوسف، فردوس، بشرویه و طبس است.

آماده باش راهداران 

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی نیز از آماده باش راهداران و تجهیزات راهداری استان در پی هشدار سازمان هواشناسی خبر داد.

علی فدوی اظهار داشت: راهداران استان در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر نفوذ سامانه بارش شدید برف و باران در سطح استان آماده باش هستند و در حال حاضر 230 راهدار خراسان جنوبی آماده خدمات‌رسانی به کاربران جاده‌ای هستند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی تصریح کرد: محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی از طریق بیش از 27 دوربین نظارتی به شکل آنلاین توسط مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل در حال رصد و پایش است که به محض تغییرات جوی و شروع بارش‌ها، اقدامات پیشگیرانه در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت 183 دستگاه ماشین‌آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک در سطح خراسان جنوبی و 33 باب راهدارخانه مشغول خدمات‌رسانی به کاربران جاده‌ای و هم استانی‌ها خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید