کولاک برف در جاده‌های ۱۸ استان/ هشدار هواشناسی به این استان ها

کدخبر: ۵۴۸۵۶۵
سازمان هواشناسی کشور نسبت به لغزندگی جاده‌ها و کولاک برف در ۱۸ استان براثر بارش برف و باران و وقوع سیل در سه استان هشدار داد و بر پرهیز از سفرهای غیر ضروری و اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی تاکید کرد.
کولاک برف در جاده‌های ۱۸ استان/ هشدار هواشناسی به این استان ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار  نارنجی‌رنگ  نسبت به تقویت سامانه بارشی همراه با بارش برف و مه آلودگی، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و کولاک برف هشدار داد.

این شرایط جوی در روز شنبه (۲۴ دی‌ماه) در کرمانشاه، لرستان، همدان، ارتفاعات شمال خوزستان، شمال ایلام، نیمه جنوبی کردستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب زنجان و روز یکشنبه (۲۵ دی‌ماه) در کرمانشاه، کردستان، لرستان، همدان، مرکزی، قم، قزوین، البرز، تهران، خراسان شمالی، غرب سمنان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، ارتفاعات شمال خوزستان، ارتفاعات گیلان و مازندران، شمال ایلام مورد انتظار است.

براثر این مخاطرات احتمال ختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، تاخیر و احتمال لغو پروازها، خسارت به صنعت کشاورزی و اختلال در انتقال منابع انرژی به‌ویژه برق و گاز وجود دارد.

سازمان هواشناسی کشور پرهیز از سفرهای غیر ضروری، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایرکوچ‌رو، انجام اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از خسارات احتمالی، توسط شهرداری‌ها، راهداری‌ها، آب و فاضلاب شهری، دستگاه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرایی مسئول، نمک‌پاشی معابر و مدیریت مصرف سوخت و انرژی را توصیه می‌کند.

همچنین این سازمان در ادامه این هشدار از تقویت سامانه بارشی همراه با بارندگی، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت از شنبه تا یک‌شنبه (۲۴ و ۲۵ دی‌ماه) در خوزستان، ایلام و نیمه شمالی بوشهر خبر داد.

 براثر این شرایط جوی آبگرفتگی معابر عمومی، اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، جاری شدن روان‌آب،سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال صاعقه، تاخیر و احتمال لغو پروازها، خسارت به صنعت کشاورزی دور از انتظار نخواهد بود.

این سازمان برای کاهش خسارات ناشی از این وضعیت خودداری از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاکسازی آبروها و کانال‌های عبور آب درون‌شهری، پاکسازی دهانه پل‌ها، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایرکوچ‌رو، انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارات احتمالی توسط شهرداری‌ها، راهداری‌ها، آب و فاضلاب شهری، دستگاه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرایی مسئول، پاکسازی، تنظیم و کنترل دریچه‌های ورودی و خروجی آب استخرهای کشاورزی و جلوگیری از ورود آب گل آلود به آن‌ها را لازم می‌داند.

به گزارش ایسنا در هشدار  نارنجی‌رنگ  سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید