یخبندان شبانه در تهران/ آماده باش صادر شد

کدخبر: ۵۴۸۸۸۴
جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ دلیل سنگینی بار ترافیک را مربوط به کندی حرکت خودروها دانست و گفت: لازم است که شهروندان از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند.
یخبندان شبانه در تهران/ آماده باش صادر شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور درباره وضعیت ترافیکی معابر پایتخت درپی بارش سنگین برف گفت: از حوالی ساعت ۷:۳۰ صبح امروز شاهد بارش برف در سطح شهر تهران بودیم و با توجه به اینکه هواشناسی پیش بینی کرده بود که این بارش‌ها از شب گذشته رخ خواهد داد، پلیس راهنمایی و رانندگی در آماده باش کامل بود.

تصاویری از بارش سنگین برف در تهران

وی با بیان اینکه از ساعت ۷:۳۰ تا حوالی ساعت ۱۴ بارش برف منقطع بود، گفت: همین موضوع فرصتی بود برای پاکسازی مسیرها و پاشیدن نمک، شن و ماسه در معابر اما از ساعت ۱۴ بارش ها به طور یکسره ادامه داشته و همین موضوع فرآیند پاکسازی معابر را با مشکلات و دشواری‌هایی روبه رو کرد. البته لازم است تاکید کنم که این موضوع بع معنای قصور دستگاهی نیست و تمامی دستگاه‌ها از جمله شهرداری تهران در آماده باش کامل قرار داشته و فعالیت‌هایشان در حال انجام است.

ترافیک سنگین در معابر شمالی تهران/ هشدار و آماده‌باش پلیس نسبت به یخبندان شبانه
سرهنگ موسوی پور

موسوی‌پور درباره وضعیت ترافیکی معابر تهران نیز گفت: به طورکلی از محدوده بزرگراه‌های شهید حکیم و شهید سلیمانی به سمت شمال شاهد بارش شدیدتر برف هستیم  واز این رو در بزگرراه‌ها و معابر اصلی بالاتر از این محدوده شاهدترافیک سنگین هستیم. به عنوان مثال در بزرگراه‌های شهید بابایی، شهید صدر، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و قسمت شمالی بزرگراه‌های شهید چمران، شهید مدرس، امام علی (ع)، یادگار امام(ره)، شهید باکری، شهید اشرفی اصفهانی، شهید ستاری، باقری، کردستان و ... ترافیک در هر دو مسیر سنگین است.

وی ادامه داد: در بزرگراه‌های شهید حکیم، شهید سلیمانی، شهید همت، شیخ فضل الله نوری، حقانی، شهید زین‌الدین، شهید خرازی، ارتش، لشکرک و ... نیز وضعیت ترافیکی مشابه گزارش شده و ترافیک سنگین است.

وی با بیان اینکه حجم بارش برف در معابر داخلی مناطق ۲۲، یک، دو، سه، چهار، پنچ و شش شهرداری تهران نیز پرحجم است، گفت: ترافیک در خیابان ولیعصر از میدان ونک تا تجریش، خیابان کارگر شمالی، خیابان آفریقا، شهید لواسانی، باهنر، سعادت آباد و ... نیز سنگین است.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ دلیل سنگینی بار ترافیک را مربوط به کندی حرکت خودروها دانست و گفت: لازم است که شهروندان از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند. برخی از شهروندان در این ساعات برای تفریح و برف بازی وارد معابر شمالی می‌شوند که لازم است حداقل امشب از چنین اقدامی پرهیز کنند.

انسداد خیابان دربند و ورودی توچال

موسوی پور از انسداد خیابان دربند از میدان دربند و خیابان توچال خبر داد و گفت: همچنین در صورت اعلام پلیس راه آمادگی انسداد جاده امامزاده داوود (ع) از میدان کوهسار نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود که امشب شاهد کاهش شدید دما و یخ زدگی در معابر باشیم، گفت: این موضوع به خصوص در پل‌ها و رمپ و لوپ‌ها بیشتر خواهد بود و ممکن است موجب سرخوردگی خودروها به خصوص در ساعات پایانی شب شود. به همین دلیل هم لازم است که رانندگان از تردد غیرضروری پرهیز کنند.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از بیماران قلبی، کلیوی، زنان باردار، افراد سالخورده و کودکان نیز خواست که با توجه به ترافیک سنگین موجود در معابر از تردد غیرضروری پرهیز کنند.

موسوی پور درباره اینکه این وضعیت تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، گفت: ما طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی تمهیدات خود را اتخاذ خواهیم کرد و بر این اساس همچنان ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی درآماده‌باش کامل هستند.

وی از رانندگان خواست که حتما از پربودن باک خودرو مطمئن شوند، زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و حتما از سالم بودن سیستم چراغ‌ها، سیستم گرمایشی خودرو و برف پاک‌کن مطمئن باشند.

 افزایش تصادفات خسارتی در تهران

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از افزایش تصادفات خسارتی در معاب پایتخت خبر داد و گفت: به طورکلی در هنگام بارندگی با توجه به لغزندگی معابر تصادفات خسارتی در معابر افزایش پیدا می‌کند. اما تصادف جرحی و فوتی افزایشی نداشته است.

وی در پایان از مردم خواست که با پلیس همکاری کرده و به توصیه‌ها و هشدارهای پلیس گوش کنند. گاهی انسداد یک مسیر در شرایطی انجام می‌شود که ممکن است در ابتدای مسیر موضوع خاصی به چشم نیاید اما چند صد متر آنطرفتر وضعیت بحرانی است، پس لازم است که مردم با پلیس همراهی داشته باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید