سرخط مهمترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر؛

روحانی آفتابی شد، خبری در راه است؟ /دفاع آقای وزیر از شمخانی

کدخبر: ۵۴۹۳۶۰
تصویب کلیات لایحه بودجه 1402 در کمیسیون تلفیق و اعتراض ایران به عراق درپی جعل نام خلیج فارس از جمله خبرهای مهم 24 ساعت اخیر بود که اقتصادنیوز در این گزارش آنان را مرور کرده است.
روحانی آفتابی شد، خبری در راه است؟ /دفاع آقای وزیر از شمخانی

به گزارش اقتصادنیوز، هر چند که حسن روحانی بعد از به پایان رسیدن دوره ریاست جمهوری‌اش، دیگر حضور چندان فعالی در سیاست ندارد اما، گاهی انتشار برخی خبرها از گوشه و کنار او را به سرخط خبرها و گزارش ها تبدیل می کند. همچنین انتشار برخی ها درباره تصمیم انگلیس علیه ایران پس از اعدام علیرضا اکبری و خط و نشان سردار قاآنی برای آمریکا از دیگر خبرهای مهم روز گذشته بودند که در «بسته خبری اقتصادنیوز» آنها را می خوانید. 

خبری در راه است؟

هنوز زمان زیادی از اظهارات تند و تیز روحانی درباره وضعیت خزانه کشور و برجام نگذشته است که او بار دیگر با انتشار اظهار نظرها به صدر اخبار بازگذشته است. آنچنان که محمود واعظی، رئیس دفتر دولت دوازدهم در گفتگویی در خصوص فعالیت‌‌های این روزهای حسن روحانی بیان کرد:« طبیعی است که هر آدم سیاسی نمی‌‌تواند نسبت به آنچه در کشورش می‌‌گذرد بی‌‌تفاوت باشد. روحانی این روز‌‌ها یک مقدار خبر می‌‌خواند، گزارش می‌‌خواند و یک مقدار مطالعه می‌‌کند و جلساتی راجع به تاریخ شفاهی دارد، جلساتی راجع به موضوعات اقتصادی و سایر مسائل را هم برگزار می‌‌کنند.» 

همچنین انتشار خبر راه اندازی وب سایت حسن روحانی، این گمانه زنی را ایجاد کرده که شیخ حسن قصد ندارد از دنیای سیاست کناره گیری کند و احتمالا در روزهای آینده خبری در راه باشد. 

تصمیم جنجالی انگلیس در برابر ایران

همچنین در روزهای اخیر، ارتباط دیپلماتیک میان ایران و انگلستان حسابی جنجال برانگیز شده است تاجایی که سایمون تیسدال، روزنامه‌نگار برجسته انگلیسی به عنوان دستیار سردبیر گاردین معتقد است زبان توهین‌آمیزی که توسط ریشی سوناک و جیمز کلورلی علیه ایران مورد استفاده قرار گرفته، نه فقط از نقطه نظر سیاسی، بلکه به لحاظ فرهنگی نیز موجب افزایش تنش بین ۲ کشور می‌شود. 

روزنامه فایننشال تایمز  هم در گزارشی نوشت که روند بررسی تروریستی نامیدن سپاه به‌عنوان قدرتمندترین شاخه نظامی ایران»، توسط وزارت کشور انگلیس آغاز شده اما هنوز «هیچ تصمیم نهایی گرفته نشده است.

در این میان، سیدنظام الدین موسوی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در واکنش به تحرکات ضدایرانی اخیر پارلمان‌های اروپایی تاکید کرد که هر مصوبه ای علیه سپاه پاسداران با پاسخ قاطع و مصوبات متقابل مجلس ایران مواجه خواهد شد.

دفاع وزیر از شمخانی

با این حال، دفاع وزیر اطلاعات از علی شمخانی، تصویب کلیات لایحه بودجه 1402 در کمیسیون تلفیق، واکنش ایران به جعل نام «خلیج فارس» از سوی مقامات عراقی و پیام مهم سردار قاآنی به آمریکا از دیگر خبرهای مهم روز گذشته است. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید