تفاوت‌ها و شباهت‌های مک‌کانل و مک‌کارتی

قطب‌های متضاد جمهوری‌خواه تعادل کنگره را به‌هم می‌زند؟

کدخبر: ۵۵۰۱۱۴
اقتصادنیوز: مک‌کارتی و مک‌کانل، رهبران جمهوری‌خواه کنگره و سنا صد و هشتاد درجه با یکدیگر متفاوت‌اند اما مجبورند با همکاری یکدیگر کنگره و سنا را برای دستور کار حزب جمهوری‌خواه به خط کنند.
قطب‌های متضاد جمهوری‌خواه تعادل کنگره را به‌هم می‌زند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، رئیس جدید مجلس نمایندگان، کوین مک‌کارتی (نماینده کالیفرنیا) و رهبر اقلیت سنا، میچ مک‌کانل (سناتور کنتاکی) با فاصله سنی تقریباً ۲۵ساله، منش سیاسی متفاوتی دارند که همکارانشان آن را کاملاً متضاد توصیف می‌کنند؛ یکی خون‌گرم و خوش‌برخورد و دیگری استراتژیستی مرموز.

به نوشته واشنگتن‌پست،  اما اکنون توانایی این دو رهبر جمهوری‌خواه که به گفته نزدیکانشان رابطه‌ای خوب، حرفه‌ای اما نه‌چندان نزدیکی دارند، برای همکاری با هم اهمیت خاصی پیدا کرده است؛ زیرا چندین حیاتی نزاع بر سر بودجه در کنگره وجود دارد.

مک‌کارتی که در اوایل این ماه به عنوان رئیس مجلس انتخاب شد، با چالش رهبری اکثریت کوچک مجلس نمایندگان مواجه است که اعضای راست افراطی آن تهدید کرده‌اند برای کاهش شدید هزینه‌های فدرال، از افزایش تعهدات بدهی کشور نکول کرده‌اند. مک‌کانل، در اقلیت سنای تحت کنترل دموکرات‌ها، رهبری گروهی را بر عهده دارد که عموماً از چنین حواشی‌ای دوری کرده و این احتمال هست که جمهوری‌خواهان سنا، در ماه‌های آینده با سختی مواجه شوند.

همکاران مک‌کانل و مک‌کارتی می‌گویند که این کاملاً با یکدیگر متفاوت‌اند. راجر مارشال (سناتور کانزاس) که در هر دو مجلس سنا و کنگره و با هر دوی این رهبران خدمت کرده، گفت: مک‌کارتی، یک در جمع‌آوری کمک‌های مالی قهار بوده و برای اولین‌بار رئیس اکثریت کنگره شده است با مشوق دیگران بوده و رفتار دوستانه‌ای دارد. مک‌کانل که طولانی‌ترین رهبر سنا در تاریخ است، نسبت به بقیه بدگمان و محتاط بوده و به عنوان یک استاد استراتژیست شهرت دارد.

سناتور جان کندی گفت: میچ ناشناخته است. یک بار در سال ۲۰۱۷ لبخند او را دیدم.

با این حال، هر دو مرد علاقه شدیدی به سیاست و تمرکز بی‌وقفه‌ای بر پیروزی در انتخابات دارند.

سناتور داکوتای شمالی که در هر دو مجلس با آن‌ها همکار بوده، گفت: من فکر می‌کنم آن‌ها از هر نظر شبیه هم‌اند و فقط در یک نقطه با هم تفاوت دارند.

منش دو رهبر جمهوری‌خواه کنگره و سنا

پاول رایان، رئیس سابق مجلس نمایندگان مک‌کارتی را دوست‌داشتنی و مک‌کانل را تودار خواند. اما حتی با اینکه مک‌کارتی از سال ۲۰۱۹ رهبری جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان را برعهده داشته است، رایان افزود: این‌طور نیست که این افراد فقط یکدیگر را بشناسند. آنها سال‌ها است با هم کار می‌کنند.

مک‌کانل هر هفته با جان بینر (رئیس جمهوری‌خواه اسبق کنگره) یا رایان ملاقات داشت؛ اما دیدارهای او با مک‌کارتی کمتر بوده است، زیرا هر دو نفر مجلس خود در اقلیت بوده و همه‌گیری کرونا باعث مختل‌شدن برنامه‌ها شد. اما اکنون که مک‌کارتی رئیس مجلس است، قصد دارند بیشتر ملاقات کنند.

photo_2023-01-18_18-01-16

زمانی که مک‌کارتی رئیس اکثریت کنگره بود، رایان رئیس مجلس شد. مک‌کانل و رایان که ریاست سنا و کنگره را بر عهده داشتند با هم دوست شده و خانوادگی برای شام بیرون می‌رفتند. اعتماد متقابلی بین آن‌ها وجود داشت که تا حدی ناشی از ارتباط کارکنانشان بود. (رئیس‌دفتر رایان قبلاً برای مک‌کانل کار می‌کرد.)

مک‌کانل و مک‌کارتی چندان به هم نزدیک نیستند، اما یکی از دستیاران سابق سنا گفت که رهبر اقلیت سنا برای همکاری با همتایان خود نیازی به ارتباط شخصی نزدیک ندارد.

وی ادامه داد: مردم بیش از حد، نمایش‌های دوستانه در کنگره باور کرده‌اند؛ مک‌کانل در این مورد مشکلی ندارد. او می‌خواهد کار را جلو برده و موفق شود.

با این حال، رایان گفت که این رابطه نزدیک برای همکاری با یکدیگر مفید بود.

بعضی نمایندگان و سناتورها می‌گویند مک‌کارتی و مک‌کانل علی‌رغم اختلافاتشان برای هم احترام قائل‌اند.

پاتریک تی. مک‌هنری، یکی از متحدان مک‌کارتی می‌گوید: آنها روش بسیار متفاوتی دارند. امیدوارم همکاری خوبی داشته باشند تا ما را در مسیر درست برای پیروزی در سال ۲۴ قرار دهند و این باید در طول زمان اتفاق بیفتد.

مؤلفه ترامپ

اگرچه قدرت هر دوی آن‌ها در تمرکزشان بر استراتژی سیاسی خام نهفته است، نه سیاست، رابطه مک‌کانل و مک‌کارتی با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و رهبر حزب جمهوری‌خواه کاملاً متفاوت است که در انتخابات سال گذشته، هر یک را در مسیر متفاوتی قرار داد.

مک‌کارتی از ترامپ به خاطر کمک و تماس‌های تلفنی برای راضی‌کردن مخالفان انتخاب او برای ریاست مجلس به صورت علنی تشکر کرد. در مقابل، مک‌کانل بیش از دو سال است که از زمان امتناع ترامپ از پذیرش شکست در سال ۲۰۲۰، با رئیس‌جمهور سابق صحبت نکرده و گفته است که معتقد است نفوذ ترامپ در جلو انداختن نامزدهای افراطی‌تر سنا به عملکرد ضعیف جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای منجر شد. این رویارویی توهین‌های زیادی را از سوی رئیس‌جمهور سابق به همراه داشت.

photo_2023-01-18_18-01-16 (2)

ترامپ اخیراً در شبکه‌های اجتماعی نوشت: مک‌کانل و سناتورهای جمهوری‌خواه که مثل او رأی می‌دهند مشکل دارند. همه آنها در انتخابات مقدماتی شکست دهید!

به گفته یک فرد آشنا با طرز فکر مک‌کارتی، مک‌کارتی نسبت به انتخاب مک‌کانل برای قطع ارتباط کامل با ترامپ بدبین بود و معتقد است که به خاطر همکاری با رئیس‌جمهور و گسترش نفوذ خود در انتخابات مقدماتی، کاندیداهای بهتری نسبت به مک‌کانل نصیبش شد.

داینامیک آنها با تسلط ضعیف مک‌کارتی بر جایگاه ریاست شکل خواهد گرفت که احتمالاً قدرت چانه‌زنی او با سنا یا کاخ سفید که هر دو تحت کنترل دموکرات‌ها هستند را محدود می‌کند. در حالی که اکثر جمهوری‌خواهان سنا احتمالاً از جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان در مورد مسائلی مانند امنیت مرزی و تورم حمایت می‌کنند، هرگونه کاهش هزینه‌هایی که پنتاگون را هدف قرار داده یا از پرداخت تعهدات بدهی نکول کند، به احتمال زیاد ناکام مانده و جمهوری‌خواهان مجلس بدون حمایت می‌مانند.

رایان گفت که مک‌کانل باید مشکلاتی را که مک‌کارتی برای حفظ اکثریت کوچکش در مجلس نمایندگان با آن مواجه است، درک کند. رایان درباره رئیس مجلس گفت: کار او از زمان من سخت‌تر است.

مک‌کانل برای برخی از قانون‌گذاران راست‌گرای مجلس نمایندگان که هم‌شعار ترامپ هستند و از رأی مک‌کانل به لایحه بودجه ۱.7 تریلیون دلاری فدرال در دسامبر ابراز نارضایتی می‌کنند، به یک شرور تبدیل شده است. مک‌کارتی در کاهش برخی از این لفاظی‌ها کار چندانی انجام نداده است؛ زیرا او به دنبال جلب حمایت جناح ترامپیست است.

برایان مَست، نماینده فلوریدا در کنگره پس از یکی از هر رأی‌گیری ناموفق برای انتخاب رئیس مجلس گفت: احتمالاً گروهی هستند که باید بدانند کوین مک‌کارتی، میچ مک‌کانل نیست. یکی از تفکراتی که در مورد مک‌کارتی وجود دارد این است که او هم مثل مک‌کانل به اندازه کافی راست‌گرا و محافظه‌کار نیست.

تعادل مک‌کارتی

برخلاف مک‌کانل، مک‌کارتی پیش از این هرگز هم‌زمان رهبر اکثریت و رئیس مجلس نبوده، و با توجه به اتحاد جمهوری‌خواهان کنگره در مخالفت با طرح‌ها و توافقات فراحزبی، به ندرت در سه سال گذشته در چکش‌کاری چنین مصالحه‌هایی ورود کرد.

پیتر تی. کینگ، عضو سابق کنگره گفت: او واقعاً هرگز در موقعیتی نبود که در موقعیتی حساس بخواهد رأی جمع کند؛ چرا که او در اقلیتی بود که سعی داشت چیزهایی که هست را حفظ کند.

اکنون که مک‌کارتی رئیس مجلس شده است، برخی از اعضای حزب از وی می‌خواهند که در مصالحه‌های بودجه‌ای، موضعی سخت علیه مک‌کانل و دموکرات‌های سنا اتخاذ کند. مک‌کانل به روشنی گفته که معتقد است کشور باید تعهدات بدهی خود را بپردازد. در حالی که مک‌کارتی موافقت کرده که برای کاهش هزینه‌ها با استفاده از اهرم فشار نکول بالقوه به سنا فشار آورد.

رالف نورمن، یکی از نماینده‌های مخالف مک‌کارتی، در پاسخ به این سؤال که رویکرد رئیس کنگره نسبت به مک‌کانل باید چگونه باشد، گفت: سخت چانه بزند. او باید موضعی محکم اتخاذ کند.

مک‌کارتی چند وقتی است که رجزخوانی علیه جمهوری‌خواهان سنا را آغاز کرده است. در ماه دسامبر، او گفت که از دستورکار سناتورهای جمهوری‌خواه که از لایحه مخارج همه‌جانبه حمایت می‌کردند جلوگیری خواهد کرد؛ تهدیدی که در آن زمان برای بسیاری از سناتورهای جمهوری‌خواه توخالی بود؛ ولی اکنون، پس از روشن‌شدن تسلط ضعیف مک‌کارتی بر اعضای حزبش، اثر خاصی نخواهد داشت. پس از آن که سناتور جان کورنین در صحبت با پانچ‌بول نیوز، این قضیه را با یک طوفان بهاری زودگذر مقایسه کرده و به مک‌کارتی یادآور شد که مجلس نمایندگان لزوماً قوانین سنای تحت کنترل دموکرات‌ها را تصویب نخواهد کرد. مک‌کارتی به آن واکنش نشان داد و در کنفرانسی خبری گفت که سنا هیچ دستاوردی نداشته نیاز نیست و نیازی به نصیحت آن‌ها ندارد.

مک‌کارتی گفت: من با تمام سناتورهای جمهوری‌خواه در مورد اینکه چگونه می‌توانند مؤثرتر باشند صحبت کردم.

با این حال، پشت درهای بسته، لحن آن‌ها دوستانه‌تر است. ماه گذشته، ماه گذشته، هنگامی که مک‌کارتی در ناهار جمهوری‌خواهان سنا شرکت کرد، مک‌کانل جلسه با گفتن اینکه همگی در پی آن هستند که مک‌کارتی رئیس مجلس شود، آغاز کرد و مک‌کارتی نیز هیچ یک از تهدیدات خود را تکرار کرده و در عوض گفت که به اختلافات سنا و کنگره احترام گذاشته و می‌داند که باید در سنا حداقل ۶۰ رأی نیاز است.

رایان همچنین در طول دوران تصدی خود با فشار جمهوری‌خواهان کنگره مواجه شد تا مک‌کانل را وادار کند تا از شر اطاله بررسی در سنای ایالات متحده آمریکا خلاص شوند تا قوانین بیشتری را در مجلس سنا به تصویب برساند. رایان گفت که او معتقد است که تنش‌ها امروز به آن حد نبوده و جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان و سنا در مورد اکثر مسائل موافق‌اند، حتی اگر در تاکتیک‌ها اختلاف نظر داشته باشند.

photo_2023-01-18_18-01-14

رایان گفت که او هرگز به دلایل سیاسی به فاصله‌گرفتن از مک‌کانل فکر نکرده است، حتی اگر برخی در آن زمان چنین توصیه‌ای کرده باشند. او گفت: شما باید ایستادگی داشته و وفادار باشید، نه معامله‌گر.

بینر، رئیس جمهوری‌خواه سابق کنگره که او نیز به‌عنوان فردی خوش‌رو و مشوق یاد می‌شود، در کتاب خاطرات خود در سال ۲۰۲۱ درباره مک‌کانل نوشت که آن‌ها روابط کاری عالی داشتند، اما او قابل پیش‌بینی نبود.

بینر نوشت: من دوست دارم با مردم کنار بیایم، میچ مک‌کانل یک چهره حرفه‌ای دارد که نمی‌توانید از آن عبور کنید. بیهوده است که بخواهیم با یک شوخی اوضاع را آرام کنیم.

رایان مخالفت کرد و گفت که کاملاً مطمئن است که مک‌کانل در گذشته به شوخی‌های او لبخند زده است. رایان گفت: لبخند او بسیار محو بوده و باید به دنبالش بگردید.

بعد از آنکه بینر مک‌کانل را در مورد سنا نصیحت کرد، به سرعت فهمید که چگونه می‌تواند همتای خود را عصبانی کند. بینر توصیف می‌کند که مک‌کانل با چهره بی‌احساسش او را توبیخ کرد.

بینر به یاد می‌آورد که مک‌کانل گفت: جان، من هرگز فکر نمی‌کنم بیشتر از تو درباره کنگره بدانم و مطمئن باش که تو هم به اندازه من درباره سنا نمی‌دانی.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید