زمان انتخابات ریاست جمهوری ترکیه مشخص شد

کدخبر: ۵۵۰۴۷۷
رییس جمهور ترکیه خبر داد که انتخابات ریاست جمهوری این کشور روز 14 می (24 اردیبهشت 1402) برگزار خواهد شد.
زمان انتخابات ریاست جمهوری ترکیه مشخص شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، چند روز پیش بود که اردوغان از احتمال برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری در ماه می سال جاری میلادی خبر داد.

اردوغان طی سخنرانی در جمع نمایندگان پارلمانی حزب عدالت و توسعه گفت که انتخابات سراسری در ترکیه شامل انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری ممکن است در تاریخ ۱۴ می امسال برگزار شود. تاریخ اصلی انتخابات ۱۸ ژوئن تعیین شده بود.

 «علی بابا جان» رئیس حزب پیشرفت و دموکراسی که از احزاب مخالف دولت ترکیه به شمار می‌آید اخیرا انتقادهای گسترده‌ای از اردوغان کرده است. 

وی طی سخنانی گفته بود:  «دولت از پهپادها به عنوان یک ابزار تبلیغاتی برای خود در انتخابات استفاده می‌کند. آن‌ها پهپاد را مقدس و غیرقابل نقد کرده‌اند. من عذر می‌خواهم اما ما درباره این‌ها صحبت خواهیم کرد؛ از مسائل مثبت صحبت خواهیم کرد و اشتباهات را نیز مورد انتقاد قرار خواهیم داد.»

این اظهارات در حالی مطرح شده است که «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه نبردها تغییر دهند. سویلو مدعی شد که این پهپادها «در تمام جهان مورد احترام هستند.»

اردوغان نیز چند روز پیش در سخنرانی به شدت از علی باباجان انتقاد کرد و گفت:  «باید رقابت کرد. تو هیچ می‌دانی رقابت چیست؟ تو برو و پوشک بچه و فرش‌هایت را بفروش! تو این کاره نیستی. من ناراحتم از اینکه او طی پانزده سال با من کار کرده؛ اما به نظر می‌رسد که چیزی از من نیاموخته است.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید