مشاهده بشقاب پرنده در آسمان ترکیه/ ماجرا چیست؟+عکس

کدخبر: ۵۵۰۹۹۹
عکسی که گرفته شده است، ابر شناور در بالای چندین خانه را نشان می دهد.
مشاهده بشقاب پرنده در  آسمان ترکیه/ ماجرا چیست؟+عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، با ظاهر مقعر خود مردم محلی و کاربران شبکه های اجتماعی را متحیر کرده است. چندین عکس و ویدیو از ابر درخشان شناور بر فراز خانه‌ها، جاده‌ها و کوه‌ها در پس‌زمینه آسمان‌های شیب‌دار در ۱۹ ژانویه در سراسر فضای مجازی دست به دست شد.

پخش تصاویری از زایمان طبیعی در آب در تلویزیون ایران! +عکس

جزئیات عرضه اولیه جدید بورس/ فقط این سهامداران حق خرید دارند

هواشناسان این رویداد را در بورسا - استانی در شمال غربی ترکیه واقع در دامنه کوه اولوداگ - به عنوان ابرهای عدسی شکل شناسایی کرده اند، پدیده ای که گفته می شود در مکان هایی با کوه های بلند رایج است. به گفته ناسا، عدسی‌ها زمانی تشکیل می‌شوند که بادهای قوی در زمین‌های پیچیده می‌وزند و باعث می‌شوند که بخار آب موجود در توده هوا به طور متناوب فشرده شود، سپس فشرده شود و در نتیجه متراکم شود و به شکل‌هایی متراکم شود که تقریباً زمین زیرین را منعکس می‌کند

هجوم عحیب سهامداران به بورس تهران/۵ استان پیشتاز شدند

عکسی که توسط عکاس Sinan Balcikoca گرفته شده است، ابر شناور در بالای چندین خانه را نشان می دهد.

چندین کاربر شبکه های اجتماعی گفته اند که این ابر به دلیل شکل نعلبکی مانند و رنگ روشن و قرمز آن شبیه یک بشقاب پرنده است.

برخی دیگر تردید خود را نسبت به عکس‌های منتشر شده در فضای مجازی ابراز کردند و برخی از آنها پرسیدند که آیا این یک فریب است.

یکی از کاربران توییتر در پستی در ۲۱ ژانویه گفت:"تشکیل ابرهای باورنکردنی که در ترکیه مشاهده شد، آیا آنها در پس از ویرایش اضافه شدند یا واقعی بودند؟" او افزود: "این دوباره شبیه یک بشقاب پرنده است، طبیعت واقعا شگفت انگیز است."

اما هواشناسان تأیید کرده اند که این پدیده واقعی است و در شرایط مناسب رخ می دهد.

به گفته مارشال شپرد هواشناس، از همکاران فوربس، رنگ های درخشان ابر را می توان به تابش نسبت داد، یعنی زمانی که قطرات یا ذرات یخ باعث پخش شدن یا خم شدن نور در ابرها می شوند.

یکی از عکس‌های عکاس مصطفی بیکج، رنگ‌های ابر را نشان می‌دهد، از زرد روشن در مرکز، تا عمیق‌تر، قرمز-نارنجی به سمت بیرون ابر.

بشقاب پرنده بر فراز آسمان ترکیه؟

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید