نشست وزیر خارجه آمریکا و گروه ۷ درباره اوکراین

کدخبر: ۵۵۱۰۰۲
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: بلینکن در این نشست در مورد تلاش‌های جاری برای تسریع تحویل تجهیزات انرژی به اوکراین گفتگو و از پایداری مداوم مردم اوکراین تمجید کرد .
نشست وزیر خارجه آمریکا و گروه ۷ درباره اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد آنتونی  بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا  و یوشیماسا هایاشی، وزیر امور خارجه ژاپن، نشستی مشترک با گروه هفت و سایر شرکای کلیدی برای تاکید مجدد بر حمایت جمعی از بخش انرژی اوکراین برگزار کردند.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر سه شنبه به وقت محلی افزود: بلینکن در این نشست در مورد تلاش‌های جاری برای تسریع تحویل تجهیزات انرژی به اوکراین گفتگو و از پایداری مداوم مردم اوکراین تمجید کرد .

وی تصریح کرد: وزیر خارجه آمریکا در این نشست به کمک جدید ۱۲۵ میلیون دلاری آمریکا برای حمایت از انعطاف‌پذیری زیرساخت‌های انرژی اوکراین، از جمله خرید ترانسفورماتورها با ولتاژ بالا، توربین های گاز سیار برای پشتیبانی از خدمات، عمومی ضروری و تجهیزات تعمیر تجیهزات انتقال برق اشاره کرد.

پرایس تصریح کرد: وزیر خارجه آمریکا و همتایانش بار دیگر خواستار توقف حملات روسیه به مردم اوکراین و سیستم های انرژی و گرمایش این کشور شدند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: این گروه متعهد به ادامه هماهنگی نزدیک خود برای تحویل تجهیزات و حمایت های بشردوستانه از اوکراین در زمستان امسال، تهیه زیرساخت های ضروری و حمایت از آینده اوکراین برای نوسازی و کاهش وابستگی شبکه انرژی به سوخت های فسیلی و ادغام با سیستم اروپایی است.

به گفته این مقام آمریکایی ، بلینکن همچنین بر تعهد قاطع آمریکا به حمایت از اوکراین تا هر زمانی که لازم باشد، تاکید کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید