روسیه:

اوکراین محل آزمایش سلاح‌های غربی است

کدخبر: ۵۵۲۰۶۰
رئیس دومای روسیه گفت: «امروز، اوکراین محل تمرین آمریکا و ناتو برای آزمایش تسلیحات و روش‌های جدید جنگ است».
اوکراین محل آزمایش سلاح‌های غربی است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، یک قانونگذار ارشد روس روز یکشنبه کشورهای غربی را متهم کرد که از اوکراین به عنوان محل تمرین و آزمایش تسلیحات خود استفاده می‌کنند.

به نوشته روزنامه «ینی شفق»، «ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه گفت: «امروز، اوکراین محل تمرین آمریکا  و ناتو برای آزمایش تسلیحات و روش‌های جدید جنگ است».

وی افزود که غرب هیچ توجهی به زندگی اوکراینی‌ها ندارد و آنها را یک بار مصرف می‌داند. ولودین از حضور نظامیان آمریکایی در اوکراین خبر داد و افزود که ایالات متحده از از دست دادن کنترل «مستعمره» خود می‌ترسد.

وی افزود که «عملیات نظامی ویژه» روسیه وسیله‌ای برای رهایی شهروندان اوکراین و سرزمین‌های اسلاو از دست استعمارگران آمریکایی است.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزارت خارجه روسیه  نیز روز یکشنبه گفت که ایالات متحده با این ادعا که ارسال تانک‌های «آبرامز» به اوکراین تشدید درگیری جاری نیست، در حال انکار بدیهیات است.

این مقام ارشد روسیه گفت که این تصمیم آمریکا به ویژه با توجه به «تلاش برای سناریوی تشدید شدید درگیری در اوکراین، اقدامی به شدت ویرانگر» است.

سرگئی ریابکوف ادامه داد: «به طور متناقض، مقامات ایالات متحده استدلال می‌کنند که ارسال طیف گسترده‌تری از سامانه‌های مدرن از جمله تسلیحات سنگین به اوکراین، تشدید تنش نیست.»

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید