معاون سازمان نظام پزشکی مطرح کرد

شناسایی کاهش استقبال از تاسیس مطب در شهرهای ایران!

کدخبر: ۵۵۲۱۰۳
اقتصادنیوز: استقبال برای افتتاح مطب بسیار کم شده و بسیاری از مطب‌های فعال هم به‌دلیل مشکلات درآمدی بسته شده اند. زیرا مطب‌داری از نظر اقتصادی به‌صرفه نیست. همچنین بسیاری از مطب‌ها هم به کارهایی مانند زیبایی تغییر عملکرد داده‌اند.
شناسایی کاهش استقبال از تاسیس مطب در شهرهای ایران!

به گزارش اقتصادنیوز ایران ارگان دولت به نقل از سالاریان معاون سازمان نظام پزشکی نوشت:البته ما نمی‌گوییم که انجام اقدامات و اعمال زیبایی بد است و معتقدیم باید به میزان نرمال در دسترس مردم باشد، اما اینکه فوق‌تخصص رشته‌های مختلف کار زیبایی کنند، معنا ندارد. جامعه برای یک فرد امکانات گذاشته تا درس تخصصی و فوق‌تخصصی بخواند، اما وقتی فارغ‌التحصیل می‌شود، نمی‌تواند مایحتاج، مسکن و ماشینش را تأمین کند. در نتیجه مجبور است کاری را انجام دهد که اصلاً نیاز به این همه سال آموزش نداشته است.

وی درباره رشته‌های در معرض خطری که داوطلب برای آنها کم است، گفت: زمانی که حقوق مکفی باشد و امکانات وجود داشته باشد، کسی بدش نمی‌آید مدرک بالاتر اخذ کند، اما وقتی فردی می‌بیند که در بالای ۴۰ سالگی فارغ‌التحصیل می‌شود و نمی‌تواند خرج مطبش را دربیاورد و باید یک حقوق حداقلی و کارمندی را که می‌توانسته در سن ۲۰ سالگی به دست آورد، ‌اکنون در ۴۰ سالگی در بیمارستان به‌دست آورد، قطعاً گرایشی برای خواندن تخصص در برخی رشته‌ها ندارد.

فارغ‌التحصیلی که در دوره عمومی یا تخصص می‌خواهد به مقطع بالاتر رود، بررسی می‌کند و می‌بیند که دو سال باید با کمترین حقوق که در حد دانشجویی است، سخت‌ترین کار را انجام دهد و بعد از فارغ‌التحصیلی هم بازار دلچسب نیست. بنابراین به‌جای این کار، یا از طریق مهاجرت، جذب بازارهای جذاب‌تری می‌شوند که در کشورهای اطراف وجود دارد یا اینکه وارد بازارهای جذاب‌تر و پول‌سازتر داخلی می‌شوند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید