هشدار / این زنان در معرض یک بیماری کشنده هستند!

کدخبر: ۵۵۲۶۳۵
نتایج یک مطالعه جدید توسط محققان دانشگاه لستر، نشان داده است که میزان مرگ و میر ناشی از سرطان، در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ به طور قابل ‌توجهی بیشتر از سایر افراد است؛ مرگ و میر ناشی از سرطان های مرتبط با دیابت، مانند سرطان کبد، پانکراس و آندومتر نیز در بیماران مبتلا به دیابت، تقریباً دو برابر جمعیت عمومی است.
هشدار / این زنان در معرض یک بیماری کشنده هستند!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسکانیوز، یافته های تحقیقاتی، همچنین نشان داد: میزان مرگ و میر ناشی از سرطان پستان، در زنان جوان مبتلا به دیابت نوع ۲، ۴.۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. به همین خاطر، محققان پیشنهاد کرده اند،غربالگری سرطان پستان در زنان جوان تر مبتلا به دیابت نوع ۲ گسترش بیشتری پیدا کند.

این 4 خودرو را فردا به قیمت کارخانه بخرید

تصور می شود که این موضوع، ناشی از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اثرات قند خون و انسولین بالا، مقاومت به انسولین و التهاب مزمن باشد.

این مطالعه روی گروهی از افراد ۳۵ ساله یا بیشتر انجام شد که بیماری دیابت نوع ۲، به تازگی در آنها تشخیص داده شده بود؛ شرکت کنندگان، به مدت ۲۰ سال پیگیری شدند.

سقوط آزاد قیمت خودرو در راه است؟

نتایج بررسی ها نشان داد: در مقایسه با جمعیت عمومی، افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ بیش از ۱.۵ برابر بیشتر در معرض خطر مرگ و میر ناشی از سرطان روده بزرگ، پانکراس، کبد و آندومتر بودند.

نتایج این تحقیق جدید همچنین نشان داد:میزان مرگ و میر ناشی از سرطان پستان، نسبت به سال گذشته به میزان ۴.۱ درصد در زنان جوان مبتلا به دیابت نوع ۲ افزایش یافته است.

پژوهشگران معتقدند: بر اساس این یافته ها، گسترش غربالگری سرطان پستان می تواند برای زنان جوان مبتلا به دیابت نوع ۲، سودمند باشد.

محققان افزودند: پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی، همواره یک اولویت برای افراد مبتلا به دیابت بوده است.

همچنین نتایج ما نشان داد:سرطان، ممکن است به عنوان عامل اصلی مرگ و میر در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲، بر بیماری های قلبی عروقی، پیشی بگیرد. راهبردهای پیشگیری از سرطان، نیز باید حداقل به اندازه پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی، مورد توجه قرار گیرند.

نتایج تحقیقاتی این مطالعه در مجله Diabetologia منتشر شده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید