بسته تحریمی جدید اروپا علیه روسیه در راه است

کدخبر: ۵۵۳۱۰۸
«اورسولا فن در لین» رئیس کمیسیون اروپا روز جمعه گفت که اراده سیاسی وجود دارد تا روسیه بهای اقدامات خود را بپردازد.
بسته تحریمی جدید اروپا علیه روسیه در راه است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس رئیس کمیسیون اروپا روز جمعه گفت که بسته دهم تحریم‌های اقتصادی اتحادیه اروپا علیه روسیه در راه است.

وی در ادامه سخنانش گفت: «اوکراین در مسیر خود برای پیوستن به اتحادیه اروپا قرار دارد».

فن در لین به سفر خود به کی‌یف اشاره کرد و گفت: «درباره چگونگی حمایت از امنیت انرژی و زیرساخت‌های اوکراین به گفت‌وگو پرداختیم». 

وی اضافه کرد: «برنامه واردات کالاهای اوکراینی به اتحادیه اروپا بدون هیچ گونه محدودیتی را تدید می‌کنیم».

رئیس کمیسیون اروپا گفت: «بسته دهم تحریم‌های اقتصادی اتحادیه اروپا علیه روسیه در راه است».

رئیس کمیسیون اروپا همچنین روز گذشته در یک کنفرانس خبری مشترک با زلنسکی بر تلاش اروپا برای تحریم روسیه تأکید کرد و گفت: «ما با شرکای خود در گروه هفت (G7)، سقف قیمت برای محصولات نفتی روسیه معرفی خواهیم کرد و تا 24 فوریه، درست یکسال از زمان آغاز حمله به اوکراین، قصد داریم دهمین بسته تحریمی را علیه روسیه اعمال کنیم».

رئیس کمیسیون اروپا با یک تیم 15 نفری از جمله «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به اوکراین سفر کرده‌اند تا بر حمایت از اوکراین در قبال روسیه تأکید کنند.

پیش از این، بورل با «دنیز شمیهال» نخست‌وزیر اوکراین دیدار کرد و وعده آموزش 15 هزار نظامی اوکراینی توسط کشورهای اروپایی و همچنین کمک 25 میلیون دلاری اروپا به کی‌یف را مطرح کرد.

کشورهای غربی با تشدید فشار تحریم‌ها علیه روسیه و عرضه کمک‌های نظامی به اوکراین بیش از پیش به طولانی‌ شدن جنگ اوکراین کمک کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید