تابعیت چند سیاستمدار حامی روسیه در اوکراین لغو شد

کدخبر: ۵۵۳۴۸۶
«ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین تابعیت اوکراینی چند سیاستمدار با نفوذ سابق را با هدف آنچه «پاکسازی» کشورش از نفوذ حامیان روسیه خواند، لغو کرده است.
تابعیت چند سیاستمدار حامی روسیه در اوکراین لغو شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، به نوشته خبرگزاری «رویترز»، زلنسکی در یک سخنرانی که شبانه از طریق ویدیوکنفرانس ایراد کرد مدعی شد: «امروز من اسناد مرتبط را با هدف اتخاذ گام دیگری برای محافظت از کشور ما در برابر کسانی که در سمت متجاوز هستند و پاکسازی کشور از آنها امضا کردم.»

زلنسکی اسامی این سیاستمداران را اعلام نکرد اما گفت، آنها دارای تابعیت دوگانه روسیه بوده‌اند.

بر اساس گزارش رسانه‌های دولتی اوکراین، فهرست این سیاستمداران شامل چند سیاستمدار ارشد دولت «ویکتور یانوکوویچ» که از سال 2010 تا زمان سرنگونی دولتش در سال 2014، رئیس جمهور این کشور بود، می‌شود.

پایگاه خبری «آر.بی.سی-اوکراین» نوشته است، این فهرست شامل وزیر سابق آموزش و علوم، معاون نخست وزیر سابق و وزیر کشور سابق اوکراین است.

دولت زلنسکی از زمان شروع عملیات ویژه ارتش روسیه در فوریه سال گذشته میلادی در اوکراین دست به لغو تابعیت چهره‌های برجسته اوکراینی‌ حامی روسیه زده است.

زلنسکی همچنین اظهار کرد، وضعیت در خط مقدم‌ درگیری در شرق اوکراین با اعزام هر چه بیشتر سربازان روسی به جنگ در حال دشوارتر شدن است.

زلنسکی خاطر نشان کرد: «من اغلب گفته‌ام وضعیت در خط مقدم دشوار بوده و در حال دشوارتر شدن است و حالا نیز دوباره آن را می گویم...نیروی مهاجم در حال متمرکز کردن هر چه بیشتر سربازانش بر شکستن مواضع دفاعی ما است. وضعیت در شهرهای باخموت، وولدار، لیمان و حوزه‌های دیگر بسیار سخت است.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید