اعزام ۶ تیم امدادی و درمانی از ایران به ترکیه

کدخبر: ۵۵۳۶۸۹
​ معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد که ۶ تیم در قالب تیم‌های جست‌وجو، امداد و نجات، درمان اضطراری و مدیریت هماهنگی عملیات برای کمک به آسیب‌دیدگان زلزله ترکیه به این کشور اعزام می‌شوند.
اعزام ۶ تیم امدادی و درمانی از ایران به ترکیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، بهنام سعیدی با اشاره به وقوع زلزله ۷.۸ ریشتری در ترکیه اظهارداشت: پس از وقوع این زلزله در ترکیه، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور با ارسال پیامی ضمن تسلیت و ابراز همدردی، اعلام آمادگی این جمعیت را برای اعزام تیم‌های امدادی و درمانی در راستای تحقق اهداف جمعیت یعنی حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها بدون در نظر گرفتن تبعیض، کوشش برای برقراری دوستی و تسکین آلام بشری اعلام کرد.

وی ادامه داد: ۶ تیم در قالب تیم‌های جست‌وجو، امداد و نجات، درمان اضطراری و مدیریت هماهنگی عملیات برای کمک به آسیب‌دیدگان زلزله ترکیه به این کشور اعزام می‌شوند.

شایعه وقوع زلزله در تبریز/ زلزله ترکیه گسل‌های ایران را فعال می کند؟

به گفته سعیدی، کارهای اعزام تیم‌های امدادی و درمانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای حضور در مناطق زلزله‌زده با وزارت امور خارجه در حال انجام است.

 زمین لرزه بزرگی بامداد امروز دوشنبه (۱۷ بهمن) جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند.

در جریان این زمین لرزه ۷.۸ ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ بامداد خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارد شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

تا لحظه انتشار این خبر، شمار جان باختگان زلزله به بیش از ۱۰۰۰ نفر رسیده و وزارت بهداشت سوریه از افزایش شمار جان باختگان زلزله این کشور به ۴۰۳ نفر خبر داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید