۸ کشتی‌گیر از زلزله ترکیه نجات یافتند/ چه خبر از ورزشکاران ایرانی؟

کدخبر: ۵۵۳۹۲۲
فدراسیون کشتی ترکیه اعلام کرد که تاکنون 8 کشتی‌گیر از زیر آورهای شهر کاهرامان ماراش نجات یافته‌اند.
 ۸ کشتی‌گیر از زلزله ترکیه نجات یافتند/ چه خبر از ورزشکاران ایرانی؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، در حالی که بیش از 24 ساعت از دو زلزله مهیب شهر کاهرامان ماراش ترکیه می‌گذرد و مردم این کشور به همراه مردم سوریه ساعت‌های دلهر‌ه‌آور و پرآشوبی را سپری می‌کنند، اخبار غم‌انگیر و بعضاً خوشحال‌کننده‌ای به گوش می‌رسد. سایت روزنامه «صباح» ترکیه گزارش داد؛ فدراسیون کشتی ترکیه اعلام کرد که تاکنون 8 کشتی‌گیر از زیر آورهای شهر کاهرامان ماراش نجات یافته‌اند.

۲ کودک محبوس شده زیرآوار در ادلب سوریه+فیلم

پیش از این اتحادیه جهانی کشتی (UWW) اعلام کرده بود؛ هفت کشتی‌گیر ترکیه‌ای که در مسابقات بین‌المللی کشتی در شهر کاهرامان ماراش شرکت کرده بودند، جان خود را از دست داده‌اند و بسیاری از آنها هنوز در اثر همین زمین لرزه مفقود هستند. طاها آکگول کشتی‌گیر نامدار ترکیه و قهرمان المپیک روز گذشته با انتشار یک استوری در «اینستاگرام» نوشته بود: «ساختمانی که  30،40 کشتی‌گیر ما در باشگاه کشتی کاهرامان‌ ماراش در آن اقامت داشتند ویران شده است، ورزشکاران ما زیر آوار هستند، منتظر کمک فوری هستیم».

شهر اسکندرون ترکیه با خاک یکسان شد+ فیلم

«صباح» در ادامه گزارش خود آورده است؛ متأسفانه آینده برای گروهی از ورزشکاران مالاتیا تاریک به نظر می‌رسد، در حالی که سرنوشت آنها مشخص نیست. 11 والیبالیست و 4 بازیکن قطع عضو از تیم بلدیه اسپور متروپولیتن مالاتیا (سه عضو این تیم ایرانی هستند) که برای شرکت در مسابقات مربوطه حضور پیدا کرده بودند، اکنون با آینده نامعلومی روبرو هستند، چون هتل «کرچوال» که محل اقامت این ورزشکاران بود، در پی زلزله ویرانگر به آوار تبدیل شده است.

طبق این گزارش؛ هیچ چیز قطعی مشخص نشده است اما عملیات جستجو و نجات برای نجات افرادی که هنوز در زیر آوار گرفتار هستند، ادامه دارد. باشگاه ینی مالاتیا اسپور همچنین اعلام کرده که احمد ایوپ تورک‌آسلان دروازه‌بان آنها هنوز در زیر آوار گرفتار است و پس از گذشت 30 ساعت هنوز هیچ خبری از او نیست.

زلزله‌ای به‌قدرت 7.4 ریشتر صبح روز گذشته (دوشنبه) در شهر کاهرامان ماراش واقع در جنوب کشور ترکیه به وقوع پیوست و در شهرهای جنوبی این کشور از جمله قازیان‌تپ، مالاتیا، دیاربکیر، آدانا، عثمانیه و حاتای نیز احساس شد و خرابی‌های زیادی به بار آورد. در ادامه پس‌لرزه‌هایی هم رخ داد تا اینکه ساعت 14 روز گذشته دومین زلزله مهیب شهر کاهرامان ماراش را با قدرت 7.6 ریشتر لرزاند تا اوضاع پیچیده‌تر از قبل شود.

طبق گزارش‌ رسانه‌های ترکیه‌‌ای این دو زلزله شدید در ترکیه تاکنون باعث جان باختن 3 هزار و 549 نفر از شهروندان این کشور و زخمی شدن 22 هزار و 163 نفر شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید