در بازدید از مناطق زلزله زده

وعده مهم اردوغان به زلزله‌زدگان؛ احدی بی خانمان نخواهد ماند

کدخبر: ۵۵۴۱۶۷
رئیس‌ جمهور ترکیه در بازدید از مناطق زلزله زده این کشور قول داد که احدی بی خانمان نخواهد ماند.
وعده مهم اردوغان به زلزله‌زدگان؛ احدی بی خانمان نخواهد ماند

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر، رجب طیب اردوغان رئیس‌ جمهور ترکیه امروز چهارشنبه عازم مناطق زلزله زده در کشورش شد و با مردم دیدار و گفتگو کرد.

رویترز گزارش داد، رئیس‌ جمهور ترکیه در این خصوص اذعان کرد که در واکنش اولیه دولتش به زمین لرزه ویرانگر در جنوب ترکیه مشکلاتی وجود داشته است.

وی در ادامه قول داد که احدی بی خانمان نخواهد ماند.

وی ساعایت پیش در این ارتباط گفته بود: بر اثر زلزله تاکنون ۸ هزار و ۵۷۴ نفر جان باخته‌ اند. همچنین ۴۹ هزار و ۱۳۳ هزار نفر هم تاکنون مصدوم شده‌اند. ما با فاجعه بزرگ روبرو هستیم و کهرمان ماراش بیشترین آسیب را از زلزله دیده است. دولت همه تلاش خود را با کمک سازمان‌ های دیگر به منظور کاستن از تبعات و آثار زلزله ویرانگر به کار می‌ بندد. ما با هتل‌ هایی در آنتالیا و مرسین هماهنگی به عمل آورده‌ ایم و آماده تامین همه مایحتاج هموطنان هستیم. شرکت‌های نفت و گاز اقدام به توزیع گاز به شهروندان و چادرها به منظور کاهش اثرات سرمای هوا خواهد کرد.

رجب طیب اردوغان از اختصاص ۱۰ هزار لیر ترکیه در مرحله اول به هر خانواده آسیب دیده از زلزله هم خبر داد و افزود: ما همه منابع خود را به منظور مقابله با آثار زلزله به کار خواهیم بست. دولت تمام توان خود را با شهرداری‌ها و اداره بلایا و حوادث غیرمترقبه بسیج می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید