خبر مهم معاون رئیسی درباره گره‌گشایی بزرگ در اقتصاد کشور/ ماجرا چیست؟

کدخبر: ۵۵۴۵۱۱
معاون اجرایی رئیس‌جمهور با تاکید بر تاثیر شبکه دستیاران مردمی دولت گفت: این شبکه با مدیریت سیداحمد عبودتیان گام‌های بزرگی در مردمی‌سازی دولت برداشته و گره‌های بسیاری از مشکلات را گشوده است.
خبر مهم معاون رئیسی درباره گره‌گشایی بزرگ در اقتصاد کشور/ ماجرا چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور در حاشیه بازدید از رویداد رسانه‌ایِ "چه سفرها کرده‌ایم" که به مناسبت دهه فجر و برای تبیین دستاوردها و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی در حال برگزاری است، گفت:   هماهنگی خوبی در ارکان اجرایی کشور و سه قوه برای خدمت به مردم وجود دارد. 

کمک ژاپن به زلزله زدگان خوی+ عکس

پیام تسلیت حسن روحانی در پی درگذشت محمد هاشمی

وی با بیان اینکه اتکا به ظرفیت‌های مردمی از جمله شعارها و نکات مورد تاکید آیت الله رئیسی است، اظهار کرد: ایشان در ایام انتخابات دولت را دولت مردم نامیدند بدین معنا که تمام برنامه ریزی‌ها تا اجرا متکی به ظرفیت‌های مردم باشد‌. امروز این امر از حالت شعار خارج شده و در بسیاری از برنامه‌های دولت، مردم میدان داری می‌کنند.

حضور زنان یگان‌ ویژه در مدرسه دخترانه/ ماجرا چه بود؟

 گره گشایی بزرگ در اقتصاد کشور

معاون اجرایی رئیس‌‌جمهور  با اشاره به حجم صادرات و ارزش آن بیان کرد: 28 درصد ارزش کالاهای صادراتی ما نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرده و طی ماه گذشته یک میلیون و چهارصد هزار بشکه نفت فروخته شده است‌. این درحالی است که در زمان تحویل دولت در زمینه فروش نفت آمار پایینی را شاهد بودیم. ان شالله در سال آینده گره گشایی بزرگی در حوزه اقتصادی کشور خواهیم داشت.

خبر مهم رئیس صداوسیما درباره برنامه «دورهمی»/ مهران مدیری به تلویزیون برمیگردد؟

معاون اجرایی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اگر مردم پای کار نباشند، دولت به تنهایی نمی‌تواند بسیاری از برنامه‌ها را اجرا سازد، تصریح کرد: حجم حضور دولت در بین مردم کم نظیر است که در سفرهای استانی متجلی می‌شود. رئیس جمهور و وزرا با حضور در بین مردم در شهرستان‌ها و استان‌ها پیگیر مسائل، مشکلات و مطالبات مردم می‌شوند.

منصوری با اشاره به حوزه اقتصاد گفت: اگر ظرفیت‌های مردمی را فعال نکنیم با اقتصاد دولتی و بنگاه داری دولت زمین می‌خوریم. مردم وزنه‌های بزرگ اقتصادی کشور را به دوش می‌کشند و پیش می‌برند. همکاران ما نیز در مجموعه‌های مختلف اقتصادی خود را مجهز کردند تا موانعی که پیش روی بنگاه‌های اقتصادی مردم وجود دارد را برطرف سازند تا شکوفایی اقتصاد مردمی را شاهد باشیم.

وی اظهار کرد: پیش از ورود در هر استان بیش از 60 بنگاه بزرگ خصوصی آن استان که مردم سهام‌دار آن هستند، را دعوت می‌کنیم، فرصت‌های سرمایه گذاری را به آن‌ها معرفی می‌کنیم و تقاضا داریم در این حوزه‌ها ورود جدی داشته باشند و دولت ما به ازای آن پشتیبانی ویژه از آن‌ها خواهیم کرد.

منصوری با اشاره به حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد: سامانه مسائل کشور مشخص شده تا در بخش‌های مختلف گروه‌های مردمی در این سامانه به سمت حل مسائل پیش بروند. زمانی که امکان اجرای یک کار توسط مردم وجود دارد، دولت نباید به آن  ورود کند و مجموعه های مردمی پیش برود‌.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی بیشترین تعامل و هم افزایی بین گروه‌ها و تشکل‌های مردمی و دولت وجود دارد، اظهار کرد: وزیر محترم ارشاد و وزیر محترم ورزش و جوانان نیز در همین راستا گام برمی‌دارند و برنامه ریزی می‌کنند. تلاش ما بر این است تا با تحلیل ارتباط دولت با مردم، به هم افزایی واقعی دولت و مردم دست پیدا کنیم و نمی‌خواهیم این موضوعات در حد شعار باقی بماند‌.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به آغاز به کار دستیارهای مردمی در مجموعه‌های مختلف، گفت: سید احمد عبودتیان، یکی از فعال‌ترین و کارآمدترین اعضای جبهه انقلاب از سوی رئیس جمهور به عنوان «دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت» منصوب شد. این انتصاب منجر به تشکیل سازوکاری در تمامی بدنه اجرایی کشور  در وزارتخانه‌ها، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها و... شده و فردی را منصوب کرده‌اند تا ارتباط واقعی دولت و مردم را تدبیر و طراحی و فراهم کنند. این ارتباط واقعی با هدف حل مسئله شکل می‌گیرد و به‌دنبال ارتباط‌های نمادین و نمایشی نیستیم؛ بلکه باید با تعریف حل مسئله و استفاده از ظرفیت‌های مردمی به دنبال رفع آن‌ها باشیم. این امر با جدیت در دولت پیگیری می‌شود و به زودی آثار و نتایج آن را شاهد خواهیم بود.

منصوری با اشاره به اینکه یکی از نویدهای دولت برای مردم، حرکت به سوی تحقق دولت جوان و انقلابی است، گفت: در لایه‌های مختلف مدیریتی، شاهد حضور جوانان مومن انقلابی هستیم. این امر سرمایه آینده جمهوری اسلامی ایران است. حضور جوانان مطالبه‌ای بود که از سوی مقام معظم رهبری مطرح و به دستور کار رئیس جمهور تبدیل شده است که این امر گره‌های بزرگی در کشور را باز خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه با وجود فرایندهای موجود سال‌های آینده، سال‌های بهتری برای کشور خواهد بود، گفت: بسیاری از شاخص‌های اقتصادی در کشور رو به رشد است. تراز صادراتی ما مثبت 15 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. همچنین 30 درصد کاهش میزان واردات کالاهای اساسی را داشته‌ایم.

رویداد رسانه‌ای «چه سفرها کرده‌ایم» از جمعه 14 تا 22 بهمن 1401 از ساعت 7 تا 20 در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برپا خواهد بود و مسئولان کشوری و لشگری از طریق استودیوی پخش زنده تلویزیونی و غرفه‌های مستقر خبرگزاری‌های رسمی کشور به تببین دستاوردها و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی می‌پردازند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید