مهاجری:

آقای رئیسی! در ۱۴۰۴ موج بزرگی از رای دهندگان را پای صندوق بیاورید تا بترکد چشم حسود

کدخبر: ۵۵۴۵۸۶
محمد مهاجری نوشت: در انتخابات ۱۴۰۰ کمتر از ۵۰درصد واجدان شرکت در انتخابات رای دادند. و تعداد آرای آقای رئیسی معادل ۳۰درصد کل واجدان حق رای بود. با این رقم، آقای رئیسی ، رئیس یک دولت حداقلی است، اما بدان معنا نیست که مشروعیت قانونی ندارد.
آقای رئیسی! در ۱۴۰۴ موج بزرگی از رای دهندگان را پای صندوق بیاورید تا بترکد چشم حسود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا در کانال تلگرامی خود نوشت:

دوهفته پیش آقای حسن روحانی از "عبارت دولت حداقلی" استفاده کرد و گفت: «با دولت و مجلس «اقلیت» امکان انسجام داخلی و توان حل مشکلات وجود ندارد.»

این جمله مصداقش را پیدا کرد و رسانه های دولت‌سیزدهم بلافاصله آن را به خود گرفتند و عملا بر حداقلی بودن دولت متبوع خود مهر تایید زدند و چون آن را توهین تلقی کردند به حسن روحانی حمله ور شدند و گفتندمحبوبیت او در پایان دوره ریاست جمهوری اش به ۷درصد رسیده بود.

دولت حداقلی، اما اصلا توهین نیست بلکه یک ویژگی است. اگر مثلا بگویند فلان کشتی گیر در دسته سبک وزن مسابقه می دهد به او توهین کرده اند؟ یا اگر بر فرض بگویند فلان فوتبالیست در لیگ دسته یک بازی می کند او را مورد اهانت قرار داده اند؟ یا اگر بگویند تحصیلات فلان کس ، سیکل است به او توهین شده؟یا اگر بگویند فلان کارگر حداقل حقوق را دریافت می کند، به او توهین کرده اند؟ قطعا در هیچیک از این موارد توهین صورت نگرفته است.

در انتخابات ۱۴۰۰ کمتر از ۵۰درصد واجدان شرکت در انتخابات رای دادند. و تعداد آرای آقای رئیسی معادل ۳۰درصد کل واجدان حق رای بود. با این رقم، آقای رئیسی ، رئیس یک دولت حداقلی است، اما بدان معنا نیست که مشروعیت قانونی ندارد. دولت او طبق موازین و مقررات کشور روی کار آمده ، کاملا مشروع است و به اندازه یک دولت حداکثری اختیار دارد.

دولت آقای رئیسی با اینکه در یکسال و نیم گذشته فرصتهای بزرگی را سوزانده و صرفا به "دستاوردتراشی" پرداخته، انشاءالله دردوسال و نیم بعد با تغییر ریل اقتصاد و دیپلماسی که با جابجایی ۱۰-۱۵ عضو کابینه میسر است، به موفقیتهای بزرگی خواهد رسید و در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم دولت حداکثری تشکیل خواهد داد.

رسانه های حامی دولت سیزدهم، بر این باورند که کاهش میزان مشارکت در انتخابات۱۴۰۰ نتیجه عملکرد ضعیف دولت قبل بوده. می توان با این ایده همراهی کرد به شرط اینکه به یک تناقض پاسخ دهند. آن تناقض این است که به گفته #مااصولگراها در دولت هاشمی تورم ۵۰درصد بود. پس باید در انتخابات بعدی ریاست جمهوری(سال۱۳۷۶) مشارکت مردم کمتر می شد، اما دیدیم کاملا برعکس انتفاق افتاد و مشارکتی کم نظیر پدیدآمد و آراء سیدمحمد خاتمی در ۲۵سال پیش خداقل ۲میلیون بیش از آراء آقای رئیسی در ۱۴۰۰ بود.

کوتاه سخن اینکه، دولت حداقلی فحش نیست و اگر خود را جمع وجور کند توان تبدیل شدن به دولت حداکثری را دارد . این قابلیت برای آقای رئیسی هم وجود دارد که با جبران کاهش محبوبیت امروزش، در انتخابات۱۴۰۴ موج بزرگی از رای دهندگان را پای صندوق بیاورد تا بترکد چشم حسود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید