اولین واکنش بایدن به سرنگونی یک شی پرنده در آلاسکا

کدخبر: ۵۵۴۵۹۲
بایدن درباره سرنگونی شی پرنده به خبرنگاران گفت که این یک اقدام موفقیت آمیز بود و نیروهای آمریکایی یک هواپیمای بی سرنشین را در نزدیکی ایالت آلاسکا سرنگون کردند.
اولین واکنش بایدن به سرنگونی یک شی پرنده در آلاسکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا پیش از دیدار با همتای برزیلی خود، «لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا»، به ساقط کردن یک شی پرنده جدید در آسمان آمریکا واکنش  نشان داد.

بایدن درباره سرنگونی شی پرنده به خبرنگاران گفت که این یک اقدام موفقیت آمیز بود و نیروهای آمریکایی یک هواپیمای بی سرنشین را در نزدیکی ایالت آلاسکا سرنگون کردند.

بایدن در پاسخ به پرسش هایی درباره این موضوع فقط به گفتن اینکه "این یک موفقیت بود"، بسنده کرد و جزئیات بیشتری از این موضوع را ارائه نکرد.

ساعاتی پیش از این اظهارات بایدن، مقامات آمریکایی از ساقط کردن یک شی پرنده در آسمان این کشور خبر داده بودند. این خبر را «جان کربی»، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در جمع خبرنگاران اعلام کرد و گفت که نیرو هوایی آمریکا به دستور جو بایدن، رئیس جمهور یک شی پرنده را در نزدیکی آلاسکا هدف قرار داده و ساقط کردند.

به گفته کربی، این شی پرنده در ارتفاع 12200 متری حرکت می‌کرد و قطعات آن بر روی دریای پوشیده از یخ افتاد.

کربی به خبرنگاران گفت: «این شی پرنده تهدید مشخصی برای ایمنی پرواز غیرنظامیان به شمار می رفت و از روی احتیاط فراوان و به توصیه پنتاگون، پرزیدنت بایدن به ارتش دستور داد این شی را ساقط کنند و آنها این کار را کردند.»

کربی گفت که یک جت جنگنده نیروی هوایی ایالات متحده برای ساقط کردن شی پرنده بر فراز آب های سرزمینی ایالات متحده پرواز کرده و این ماموریت را انجام داده است.

وی افزود: «ایالات متحده قصد دارد قطعات این شی پرنده را که بسیار کوچکتر از بالون جاسوسی چینی بود که قبلا ساقط شده بود، تحلیل اطلاعاتی کند.» این مقام آمریکایی خاطرنشان کرد که به نظر می رسد این شی پرنده به احتمال زیاد بدون سرنشین بوده، هرچند ایالات متحده در حال حاضر نمی داند این شی پرنده متعلق به چه کشوری بوده است.

جزئیات بیشتری از ساقط کردن این شی پرنده در آمریکا اعلام نشده، اما ساقط کردن این شی پرنده کمتر از دو هفته پس از جنجال در آمریکا بر سر شناسایی یک بالون جاسوسی چینی و ساقط کردن آن صورت گرفته است. دو هفته پیش ساقط کردن یک بالون جاسوسی چینی در آمریکا به تنش در روابط پکن و واشنگتن منجر شد و آنتونی بلینکن، وزیرخارجه آمریکا سفر خود به چین را لغو کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید