کودکی خانواده‌اش را از زلزله نجات داد و خود جان باخت

کدخبر: ۵۵۴۶۲۲
روز دوشنبه 6 فوریه مردم ترکیه چشم‌های خود را به یکی از بزرگترین فجایع قرن باز کردند. 10 استان در جنوب شرق ترکیه بر اثر وقوع 2 زلزله هولناک تبدیل به خرابه شدند.
کودکی خانواده‌اش را از زلزله نجات داد و خود جان باخت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصر ترکیه، با فروریختن هزاران ساختمان، خانواده‌ها از یکدیگر برای همیش جدا شده، بسیار قصه‌ها ناتمام مانده و خیال‌های مردم زیر آوارها ناپدید شد. ساختمان یولداش در شهرستان باغلار استان دیاربکر نیز یکی از ساختمان‌هایی است که از آن داستان دردناکی باقی مانده است. این داستان متعلق به خانواده تاش است.

آناتولی گزارش داد، روزگار تاش 12 ساله در زمان وقوع زلزله بیدار بوده و بلافاصله پس از احساس لرزش شدید، والدین و 6 برادر و خواهر خود را از خواب بیدار کرد. یک خواهر و 4 برادر روزگار موفق شدند ساختمان را ترک کنند و از منطقه دور شوند. ولی ساختمان یولداش ظرف مدت کوتاهی فروریخته و روزگار به همراه والدین و خواهرش زیر آوار گیر افتاد.

عموی روزگار با کمک اطرافیان توانست والدین و خواهر او را از زیر آوار بیرون بیاورد. والدین و خواهر روزگار به‌رغم جراحتشان نجات یافتند اما او نتوانست جان سالم به در ببرد. عمویش در میان سازه‌های فروریخته پیکر بی‌جان وی را پیدا کرد.

نباهت تاش، مادر روزگار در گفت‌و‌گو با خبرنگار آناتولی به تشریح آن لحظات هولناک پرداخته و تاکید کرد که پسرش در جریان زلزله تمام اعضای خانواده را از خواب بیدار کرده و آنها را نجات داده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید