پیکر 3 ورزشکار ایرانی فردا به مرز بازرگان می‌رسد

کدخبر: ۵۵۴۶۹۴
سرپرست دفتر بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان گفت: به دلیل شرایط جوی که در ترکیه وجود دارد امشب پیکرها به ارزروم خواهد رسید و فردا صبح این پیکرها به مرز بازرگان انتقال داده خواهد شد.
پیکر 3 ورزشکار ایرانی فردا به مرز بازرگان می‌رسد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، محمدحسن تقی‌زاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان در خصوص اقدامات صورت گرفته برای بازگرداندن پیکر سه ورزشکار قطع عضو از ترکیه به ایران اظهار داشت: از ابتدای اینکه مطلع زلزله ترکیه و این اتفاق شدیم دکتر سجادی به دفتر بین‌الملل و فدراسیون جانبازان و معلولین دستور دادند که پیگیر وضعیت این سه ورزشکار شویم.

وی افزود: با پیگیری‌هایی که از کانال وزارت امور خارجه و مخصوصا سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه انجام دادیم متوجه شدیم که این سه ورزشکار فوت کردند. با توجه به شرایط خاصی که در کشور ترکیه وجود دارد به دلیل فوتی‌های زیاد و شرایط نابسامان، پیگیری وضعیت این سه ورزشکار عزیز ما بسیار سخت بود که از وزارت امور خارجه به ویژه سفارت ایران در ترکیه تشکر می‌کنیم که نهایت همکاری را داشتند و در کوتاهترین زمان وضعیت را مشخص کردند.

سرپرست دفتر بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در حاشیه برگزاری جلسه روسای فدراسیون‌ها سجادی از مدیرکل ورزش و جوانان استان‌های خوزستان و آذربایجان غربی نیز خواست که همکاری با دفتر بین‌الملل جهت بازگرداندن پیکر این ورزشکاران به کشور داشته باشند. از همان روز آقای بیرامی و آقای بنی‌تمیم همکاری لازم را داشتند و با پیگیری‌هایی که صورت گرفت پیکر این عزیزان به استان ارزروم ترکیه انتقال داده خواهد شد. با دستور سجادی از همه ظرفیت‌ها استفاده کردیم که هرچه زودتر شرایط بازگرداندن این سه ورزشکار مهیا شود.

وی افزود: به دلیل شرایط جوی که در ترکیه وجود دارد امشب این پیکرها به ارزروم خواهد رسید و فردا صبح این پیکرها به مرز بازرگان انتقال داده خواهد شد. با پیگیری‌های صورت گرفته پیکرها را در مرز بازرگان تحویل خواهیم گرفت و خانواده این عزیزان برای شناسایی حضور خواهند داشت و سپس به استان‌های خود انتقال داده خواهد شد.

تقی‌زاده اظهار کرد: از همه کسانی که برای انتقال پیکر این ورزشکاران از ترکیه به ایران زحمت کشیدند از جمله مدیران کل ورزش و جوانان خوزستان و آذربایجان غربی، استانداران این دو استان، فدراسیون جانبازان و معلولین و دوستانمان در وزارت امور خارجه تشکر می‌کنم.

وی تاکید ‌کرد: خانواده ورزش در شادی و غم در کنار همدیگر هستیم و تسلیت عرض می‌کنم این ضایعه دردناک را خدمت خانواده این عزیزان و هم‌چنین جامعه ورزش کشور و امیدواریم که خداوند صبر جمیل به خانواده این عزیزان اعطا کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید