مصوبه کمیسیون تلفیق برای نوسازی مدارس به روایت حاجی دلیگانی

کدخبر: ۵۵۴۸۲۷
عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس از مصوبه امروز این کمیسیون برای تخصیص ۵۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به نوسازی مدارس در سال آینده خبر داد.
مصوبه کمیسیون تلفیق برای نوسازی مدارس به روایت حاجی دلیگانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: اعضای کمیسیون تلفیق امروز با هدف ایجاد انضباط مالی مصوب کردند که بانک مرکزی مجاز به خرید اوراق بهادار منتشر شده از بازار اولیه نیست و این اوراق را باید از بازار ثانویه خریداری کند.

وی افزود: همچنین بر اساس مصوبه اعضای کمیسیون تلفیق ۵۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل فروش اوراق برای نوسازی مدارس تخصیص یافت.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: دولت در لایحه بودجه پیشنهاد داده بود که بدهی‌اش به سازمان تأمین اجتماعی و دیگر نهادها به صورت ساده پرداخت شود به این معنا که بدون توجه به تورم به همان میزان بدهی که در سال‌های قبل به سازمان تأمین اجتماعی یا نهاد و سازمان دیگری داشته را پرداخت کند که اعضای کمیسیون با این موضوع مخالفت کردند و طبق مصوبه کمیسیون بنا شد تا بدهی‌های دولت به مجموعه‌هایی همچون صندوق تأمین اجتماعی بر اساس نرخ روز محاسبه و پرداخت شود.

وی افزود: همچنین طبق مصوبه کمیسیون ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل فروش اوراق برای آبرسانی به شهرها و روستاها و... تخصیص یافت که بنا شد این آبرسانی با اولویت آبرسانی به استان سیستان و بلوچستان با تخصیص این اعتبارات انجام شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس اظهار داشت: همچنین اعضای کمیسیون از محل فروش اوراق ۱۰ هزار میلیارد تومان برای اصلاح الگوی کشت و پنج هزار میلیارد تومان برای نوسازی خوابگاه‌های متأهلی دانشجویان تخصیص یابد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید