18 استان کشور به حالت آماده باش درآمد

کدخبر: ۵۵۴۸۷۶
بارش شدید برف و باران و وقوع کولاک، وزش شدید باد و احتمال ریزش بهمن در ۱۸ استان کشور پیش بینی شده است.
18 استان کشور به حالت آماده باش درآمد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، صادق محمودی، با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی از بارش شدید برف و باران و وزش شدید باد در برخی از نقاط کشور گفت: برابر اعلام هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی از امروز تا چهارشنبه هفته‌جاری بارش شدید برف و باران، وزش شدید باد و وقوع بهمن در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی و شرق خوزستان، لرستان، غرب و جنوب اصفهان، شمال غرب فارس، همدان، مرکزی، شمال و شرق ایلام، شرق کرمانشاه، قم، قزوین، البرز، تهران، شمال و خراسان رضوی و خراسان شمالی پیش‌بینی شده است.

پیش بینی هوای تهران در 24 ساعت آینده/ پایتخت تا سه شنبه سفیدپوش است

وی با بیان اینکه هشدار هواشناسی در همین بازه زمانی برای استان چهارمحال و بختیاری از نوع هشدار سطح قرمز است، گفت:‌ در همین راستا نیز در این استان بارش سنگین برف، کولاک برف و ریزش بهمن پیش‌بینی شده است.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد:‌ همچنین از امروز تا یکشنبه وزش شدیدباد و وقوع گرد و غبار برای شمال فارس، جنوب اصفهان و نیمه شمالی و غربی کرمان،یزد، نیمه جنوبی اصفهان پیش‌بینی شده است.

محمودی افزود:‌ در همین راستا نیز سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر تمامی نیروها و امدادگران خود در این استان‌ها را به حالت آماده‌باش درآورده و تجهیزات و امکانات لازم برای مواجهه با پدیده‌های مذکور را نیز در اختیار آنان قرار داده است.

وی اضافه کرد: اما لازم است ساکنان این مناطق نیز یکسری نکات را مدنظر قرار دهند از جمله اینکه از انجام سفرهای غیرضروری از این استان‌ها یا به مقصد این استان‌ها پرهیز کنند و در صورت ضروری بودن سفر حتما از سالم بودن تجهیزات زمستانی خودروی خود مانند برف‌پاک کن و بخاری مطمئن شده و زمان بیشتری را برای سفر در نظر بگیرند. همراه داشتن زنجیرچرخ، لباس گرم و اطمینان از پربودن باک خودرو از جمله دیگر توصیه‌ها به رانندگان است.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: علاوه بر رانندگان مردم نیز باید نکاتی را رعایت کنند، پرهیز از صعود به ارتفاعات و کوهنوردی و نیز عدم اسکان در حاشیه رودها و مسیل‌ها در این ایام توصیه می‌شود. عدم قرار گرفتن در مجاورت درختان کهنسال و فرسوده و سازه‌های غیر ایمن و ساختمان‌های نیمه‌کاره در هنگام وزش باد ضروری است و به طورکلی بهتر است که مردم نیز از تردد غیرضروری در این ایام پرهیز کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید