بارش‌ برف در تهران خطرناک است؟/ پیش بینی آب و هوای ایران 24 بهمن 1401

کدخبر: ۵۵۴۹۹۵
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با تاکید بر اینکه بارش برف در تهران مناسب و معمولی است، اظهار کرد: بارش‌های شدید برف در روزهای آینده در زاگرس مرکزی به‌ویژه در چهار محال و بختیاری می‌تواند مخاطره آمیز باشد.
بارش‌ برف در تهران خطرناک است؟/ پیش بینی آب و هوای ایران 24 بهمن 1401

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، صادق ضیائیان، در واکنش به برخی مطالب منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر بارش‌های شدید و بیش از حد معمول در تهران اظهار کرد: طی روز گذشته (۲۳ بهمن) شاهد بارش مناسب و در حد معمولی در سطح استان تهران بودیم که تمام سطح استان را درگیر کرده بود اما امروز (۲۴بهمن) بارشی وجود ندارد. 

وی افزود: طی روز سه‌شنبه (۲۵ بهمن) نیز شاهد بارش‌های خفیف خواهیم بود و چهارشنبه (۲۶ بهمن) بارش‌هایی به‌صورت برف و باران پیش‌بینی می‌شود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت دمایی استان تهران گفت: امروز (۲۴ بهمن) کاهش دمای یک تا دو درجه‌ای پیش‌بینی می‌شود و چهارشنبه افزایش دما و پنجشنبه کاهش دما مورد انتظار است. 

وی ادامه داد: پدیده جوی مهم بارش شدید برف در مناطقی همچون چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات شرقی خوزستان طی امروز است همچنین چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات غربی اصفهان، ارتفاعات شرقی لرستان، ارتفاعات شرقی خوزستان طی روز سه‌شنبه بارش برف سنگینی را تجربه خواهند کرد. 

ضیاییان در پایان تصریح کرد: این بارش‌ها در زاگرس  مرکزی به‌ویژه چهارمحال و بختیاری می‌تواند خطرات بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. برف‌های شدید روزهای آینده در کنار برف‌های روزهای گذشته ممکن است آسیب‌های زیادی را به دنبال داشته باشد. امکان دارد مسیرهای بسیاری از شدت بارش برف مسدود شوند بنابراین مردم در این روزها اکیدا از سفر و صعود به ارتفاعات بپرهیزند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید