حکم نهایی سقوط جرثقیل در مکه پس از ۸ سال صادر شد

کدخبر: ۵۵۵۴۲۹
باشگاه خبرنگاران: دادگاه تجدیدنظر کیفری مکه مکرمه، پس از گذشت ۸ سال از وقوع حادثه سقوط جرثقیل در مکه مکرمه، حکم نهائی در مورد متهمان آن را صادر کرد.
حکم نهایی سقوط جرثقیل در مکه پس از ۸ سال صادر شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان روزنامه «عکاظ» عربستان نوشت، دادگاه شرکت بن لادن را به دلیل سهل‌انگاری و نقض قوانین ایمنی به پرداخت ۲۰ میلیون ریال سعودی (۵.۳ میلیون دلار) جریمه نقدی محکوم کرده، اما آن را به پرداخت دیه محکوم نکرده است.

بر اساس این حکم، ۳ متهم این پرونده پس از احراز قصور وعدم رعایت نکات ایمنی، به ۶ ماه حبس تعزیری وپرداخت ۳۰ هزار ریال جزای نقدی و ۴ نفر دیگر به ۳ ماه حبس تعزیری و پرداخت ۱۵ هزار ریال جزای نقدی محکوم شدند.

این روزنامه سعودی به نقل از منابع آگاه نوشت: «این احکام قطعی تلقی می‌شود مگر این‌که درخواست تجدید نظر به دیوان عالی کشور طبق روال معمول ارائه شود.»

این حادثه در ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ بر اثر وزش باد و بارندگی شدید در مسجد الحرام روی داد که براثر آن ۱۱۰ زائر جان باختند و ۲۰۹ نفر مجروح شدند و همچنین خسارت مادی به ساختمان مسجد الحرام وارد شد.

شرکت بن لادن آن زمان، مسئولیت توسعه و گسترش مسجد الحرام در مکه را برعهده داشت.

پس از ۸ ماه تحقیقات، پرونده به دادگاه کیفری مکه ارجاع و برای تعدادی از متهمان اتهام اهمال و سهل‌انگاری صادر شد تا این‌که دادگاه ۱۳ متهم این پرونده را تبرئه کرد.

در ژوئیه ۲۰۲۲، دادگاه عالی دستور رسیدگی مجدد به پرونده و لغو احکام قبلی را صادر کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید