انتشار تصویر فرمانده اوکراینی با نشان داعش

کدخبر: ۵۵۵۸۳۱
در تصویری که از یک فرمانده اوکراینی منتشر شده، نشان مرتبط با داعش روی بازوی چپ وی دیده می‌شود.
انتشار تصویر فرمانده اوکراینی با نشان داعش

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس یک سری عکس و همچنین یک فیلم ویدئویی منتشر کرده که ظاهرا چند تن از نیروهای اوکراینی در خط مقدم در منطقه دونتسک را نشان می‌دهد. یکی از این نیروها که طبق این گزارش یکی از فرماندهان اوکراینی به نام "کورت" است در حالی که نشان گروه تروریست داعش بر روی بازوی دست چپش نقش بسته بود، دیده شده است.

 به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این نخستین بار نیست که نیروهای اوکراینی در حالی که نشان گروه‌های تروریستی و افراط گرا را به همراه دارند، در تصاویر دیده شده‌اند. حتی بسیاری از آنها نشان‌ها یا تتوهای نازی را به نمایش گذاشته‌اند.

اوایل هفته جاری ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اکراین نیز چندین عکس از سربازان اوکراینی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد. در یکی از این عکس‌ها سربازی به چشم می‌خورد که در سنگری مشغول استراحت است در حالی که روی بازوی‌اش نشان جمجمه "توتنکوپف" (سر مرگ) به چشم می‌خورد. این نشان نمادی از لشکر سوم زرهی اس‌اس توتنکوپف آلمان نازی است که به کشتار غیرنظامیان در فرانسه و جبهه شرقی متهم است.

انتشار تصویر فرمانده اوکراینی با نشان داعش

زلنسکی در مه سال گذشته نیز تصویری از سربازی با همین نشان جمجمه "توتنکوپف" را منتشر کرد اما کمی بعد آن را حذف کرد. وی در اکتبر سال گذشته تصویری را از بازدیدش از خط مقدم منتشر کرد که در آن توسط گاردهای امنیتی که همین نشان را به همراه داشتند، احاطه شده بود.

اوکراین وجود هرگونه عناصر نئونازی در ارتش این کشور را رد کرده و صراحتا این ادعاها را "تبلیغات روسیه" دانسته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید