اعلام موضع چین درباره تحریم‌ها​ی ایران

کدخبر: ۵۵۵۸۷۹
وزیر امور بین‌الملل حزب کمونیست چین گفت: ما از تلاش ایران برای صیانت از حاکمیت ملی خود در برابر دخالت بی ثبات کننده خارجی و مقابله با تحریم‌های غیر قانونی، قاطعانه حمایت می‌کنیم.
اعلام موضع چین درباره تحریم‌ها​ی ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در حاشیه سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به چین، با «لیو جیان چائو» وزیر امور بین‌الملل حزب کمونیست چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که با هدف بررسی استفاده از ظرفیت نهادهای سیاسی دو کشور در تحقق اهداف روابط راهبردی دو کشور برگزار شد، امیرعبداللهیان رایزنی‌های پربار و توافقات رؤسای جمهور دو کشور در پکن را ترسیم کننده افق جدیدی برای روابط دو کشور خواند و ضرورت استفاده دوچندان از ظرفیت نهادهای سیاسی دو کشور مانند حزب کمونیست، مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای راهبردی روابط خارجی برای تقویت درک و اعتماد متقابل را مورد تاکید قرار داد. 

وزیر امور خارجه کشورمان با یادآوری ظرفیت‌های گسترده همکاری فرهنگی و مبادلات مردمی بین دو کشور، غنای فرهنگی و اعتبار بین‌المللی سینمای ایران را فرصتی کم نظیر در این چارچوب خواند و ابراز امیدواری کرد فیلم‌های ایرانی به سرعت وارد بازار چین شود.

وزیر امور بین‌الملل حزب کمونیست نیز با تاکید بر اهمیت سفر رسمی رئیس جمهور کشورمان به پکن و تبریک چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، روابط راهبردی دو کشور را بر تحولات منطقه‌ای تاثیرگذار خواند و اظهار داشت: دنیا شاهد تحولات نوینی است که در صد سال گذشته بی‌سابقه است. 

وی تاکید کرد: جهان به سوی چند قطبی پیش می‌رود و دوره تصمیم گیری چند کشور محدود برای دنیا تمام شده است، هر چند که هنوز هم غرب نمی‌خواهد هژمونی خود را پایان دهد‌ و اصرار دارد از این طریق مانع از توسعه سایر ملت‌ها از جمله چین و ایران بشود. 

چائو با تاکید بر احترام متقابل به حاکمیت و تمامیت ارضی دو کشور، تأکید کرد: چین از تلاش ایران برای صیانت از حاکمیت ملی خود در برابر دخالت بی ثبات کننده خارجی و مقابله با تحریم‌های غیر قانونی، قاطعانه حمایت می‌کند‌. 

وزیر بین‌الملل حزب کمونیست عنوان کرد: این نهاد مشتاقانه در مسیر تقویت هر چه بیشتر رایزنی‌ها با احزاب و نهادهای ایرانی حرکت می‌کند و از تبادل نظر بین طرفین استقبال می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید